Gå til innhold

bestille varer fra usa - toll o.l.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det er jo sånn at man må betale toll på varer over 200 kr - men hvor strenge er de på dette? Hvordan foregår dette? Er det kun stikkprøver?

Skal bestille meg noe til 212 kr nå, og kommer uansett til å spare på det i forhold til å kjøpe det i norge - men hadde vært veldig deilig å sluppet toll...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørr ikke bestille noe lenger jeg.sist kom toll og frakt på 750 kr....

hadde bestilt 2 bukser.

Skrevet

oi - skummelt.

Vel, jeg tok sjansen :s Er et produkt fra strawberrynet, så frakten er jo fri. Også betaler de tilbake dersom du må betale toll - så det er jo veldig greit :) Men skrev på at det var gave, så jeg krysser fingrene for at jeg slipper unna!

Skrevet

Strawberrynet betaler jo tilbake toll & moms uansett, så da er det jo greit. De er nokså strenge.

På det jeg har bestillt har det alltid vært sånn at det koster 97 kr i toll uansett når varen koster over 200, men under 1000. Står "forenklet tollgebyr" på kvitteringen, også er det vel 25% moms...

Men send kvitteringen med kontonummeret & ordrenummeret ditt på mail eller faks til de (hvis du gidder) så betaler de de tilbake innen 2 uker :)

Skrevet

PS: Jeg skrev også at det var en gave sist, men måtte betale toll likevel :( Kjedelig, men men...

Skrevet

jeg fikk aldri sumlet meg å sende de mail ang toll jeg da...

er over 1 mnd siden nå så er sikkert for sent.

Skrevet

toll er ca 10% av varen du kjøper. dette gjelder klær. vet ikke på parfymer osv..

Skrevet

Bestilte klær til ungdommene i huset (wesc gensere) fra karmaloop.com på søndag. Genserene kostet til sammen $150 (ville kostet ca 1500-2000 i Norge til sammen. Frakten kom på $50. Så det ble ca 1000 kr til sammen med frakt. Hadde helt sikkert regnet med toll. Men i dag ringte de fra DHL og kom og leverte pakken på døra! Tre dager fra Boston til en rel liten by i Norge. Posten trenger visst konkurranse.... På pakken sto det verdi $77, men måtte likevel ikke betale toll. Kan ha vært heldig men....

Skrevet

Tror virkelig ikke du må betale toll. Har bestilt crocs til litt over 400 inkl frakt (to par) og måtte ikke betale toll.

Skrevet

Jeg har fått levert varer fra DHL jeg også og da kom regningen i ettertid på toll osv. De hadde til og med tatt seg et administrasjonsgebyr på over 400 kr. Det er ikke sikkert at dette skjer med deg, men for meg er det kun posten som gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...