Gå til innhold

Høyt symfyse-fundusmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag, er i uke 34, og fikk målt symfyse-fudusmål til 38! Skal på ultralyd i morgen pga av dette sammenfallende med vektøkning, noe høyere bt og spor av protein i urinen. Noen andre med høyt symfyse-fundusmål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp..

Har SF-mål på 40 og har hatt det siden uke 33.. Nå i uke 38+1.. Går til kontroll 3 ganger pr uke for å sjekke vekt økning, bt og urin. Men alt er bare bra foreløpig... men ting kan jo skje fort, så det er bra å bli sjekket..

Skrevet

Heia

Jeg har høyt SF-mål og fikk da ekstra ul for vekstestimering. Viser seg at bebisen var 25% større enn han skulle...

Må legge til at jeg har sv.diabetes..

Men det er ikke alltid at høye SF-mål har så mye med hvor stort barnet er, det kan rett og slett være hvordan bebisen ligger. Magemålet vil gå ned nå bebisen legger seg godt til rette i bekkenet.

Men det er alltid greit å få dette sjekket

Lykke til

Skrevet

Var på UL i dag og fikk vite at jeg hadde mye fostervann. Ble sykmeldt 100% og skal til glukose belastning neste uke og ny ul om 2 uker.

Skrevet

Jeg var hos jordmor i dag. 6 dager til termin og mitt SF mål hadde hoppet fra 36 til 39 på en uke!! Nå har jeg fått time til ultralyd på tirsdag for å sjekke hvor stor babyen min er... hva hvis fødselen starter i helga...? Jeg er litt nervøs nå, orker ikke tanken på å føde en 5 kilos baby...

Skrevet

må bare berolige deg,da jeg skulle ha min første fikk jeg beskjed av jordmor og lege at jeg hadde et stort barn pga målene. fikk ul og dette skulle fortsatt bli en skikkelig plugg.men det vist seg at gutten veide3040g og minst på barsel:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...