Gå til innhold

Skal man skjemmes over dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Innimellom har jeg prøvd å nå frem til dere,med et ønske om å få vite hvem andre har valgt minnelund til sitt døde barn?

 

Minnelund er jo også et verdig sted og man vet hvor den lille er.

 

Våres lille ligger på en minnelund og der kan man legge roser.

 

Vi var så psykisk langt nede den gang,at vi klarte ikke å begynne å organisere begravelse.

 

Føler mange ganger at det bare er vi som har valgt minnelund.

 

Mulig jeg tar feil,men føler meg veldig ensom med dette,,,,,,,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi valgte også minnelund. Orket ikke tanken på å skulle stelle en bittelille grav i mange år fremover. Ville få dårlig samvittighet om jeg ikke fikk den stelt ofte nok.

Jeg tenker at om man velger minnelund så er det lettere å gi slipp på babyen og de vonde minner når livet igjen smiler til en. Føler man kanskje har lettere ved å dvele i sorgen når man har et gravsted som må passes.

 

Da vår sønn ble gravlagt i minnelunden var der 3 andre barn som ble gravlagt samtidig. Så dere er absolutt ikke de eneste som velger det alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklage at æ spør så dumt...men ka e minnelund? E d på en kirkegård d åsså? Korsen fungere d vess man velge minnelund?

 

Send en varm tanke te alle små englan.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnelund er en felles grav. Det vil si at der ikke er individuelle gravstene, men en felles sten. Finnes på kirkegården ja.

Er ikke helt sikker på hva du mener med siste spørsmål, men du kan velge minnelund på lik linje med kiste eller brenning. Tror de "samler opp" når man skal begraves i minnelund så flere blir begravet samtidig. Det gjorde de med vår gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan man kan få greie på ,når ble "vårt barn" nøyaktig lagt i minnelunden?

 

Skrives det noen dato i noen som helst kirkebok,selv om barnet ikke ble døpt?

 

Vi mistet i mars måned,mulig hun ikke ble lagt ned før på sommeren....

 

lurer veldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk brev fra begravelsesbyrået som ordnet alt.

Vi mistet i begynnelsen av januar 2007 og vår baby ble først begravet i mai.

 

Vet ikke om det blir notert noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi valgt også minnelund når vi skulle begrave vår lille gutt. Vi hadde begravelse, og følte at det var rett at han ble gravlagt påsiden av andre barn. På den måten er han aldri alene.

Og minnelunden er veldig fin. Vi hat satt vår egen lykt der så vi går å tenner og legge blomster ved steinen.

Det er mange som velger minnelund, og du er overholde ikke alene. Men det er et tema som ikke blir snakt om i vårt samfunn, så man føler seg fort veldig ensom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnelund er også vanlig for voksne.

Bestemora mi ble kremert og etterpå ble asken strødd i en minnelund.

 

Forskjellen er at hun og de andre har sin egen navne plate på.Navn og når man døde.

 

Det savner jeg hos de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,vi mistet i uke 32 og brukte også minnelund. Vi følte oss også alene om det,men det føltes riktig. Vi hadde en kort minnestund og var med da de senket kisten i jorden. Det var ikke flere samtidig. Navnet og dato for fødsel og død står på en plate et felles sted, Det virker som det finnes mange slags typer minnelunder. Det er iallefall et vanskelig valg å ta i en sånn situasjon når du har så mye å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes overhodet IKKE du skal skjemmes. Dere valgte det som føltes riktig for dere og det må resten av verden respektere. Vi valgte en grav til vår sønn, der vi selv også engang skal gravlegges sammen med ham. Andre igjen velger å ha en grav på en barnekirkegård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...