Aquanimba Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Hei! er nå 25+5 med lillemann i magen, som sparker og koser seg masse i mammas mage. Mammaen har noen frustrasjoner bare... Vet det er totalt på snørra å egentlig tenke for mye på det, men dette med mat og vekt er et stort problem for meg. Har lagt på meg ca 7 kg fra utgangspunktet, som var 175 cm og 59 kg. Prøver å spise sunt og å holde meg i form, men noen dager greier ejg bare ikke å komme meg ut og gå/jogge på tur. Har egentlig vært ganske flink i det siste til å løfte vekter osv i tillegg. I går kveld kom kjærsten min hjem med pizza til oss, veldig koselig det da, hadde bare spist frokost og vannmelon i løpet av dagen, så var veldig sulten, og spiste masse. Noe som fører til noia etterpå. Klarer ikke å kose meg med lillemann i magen, og alt er ille.. Trenger litt hjelp!! Håper jeg kommer tilbake i form etter fødsel og amming.
tosøtetuller Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Hei! Ville bare si at du har da en flott høyde og er jo slank også. Jeg er fornøyd selv om jeg er 171 cm og veide 64 kg i utgangspunktet. Det høres også ut som du er flink til å være aktiv. Hard trening er ikke noe mål for de fleste gravide... 7 kg etter neste 26 uker er også helt normalt å legge på seg. Husker ikke akkurat hvor mye jeg hadde lagt på meg da jeg var så langt forrige svangerskap, tenker det var noe av det samme. La på meg totalt 12-13 kg og alt var av i løpet av 2-3mnd etter fødselen. Og gikk ned enda 6 kg til i løpet av de neste 6 mnd. Nå ammet jeg og det gjør jo for en del at de lettere går ned i vekt, iallefall trekker livmoren seg fortere tilbake til normal størrelse. Ikke vær så bekymret. Du høres flott ut. Gled deg over lillegutt, magen din og overraskelser fra din kjære! Ønsker deg lykke til!
tika81 Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Æ la på mæ over 25 kg sist og hadde 2 kg igjen etter 3 mnd. Da kunne æ ikke amme + at æ hadde keisersnitt. Kunne ikke træne før 6 uke etter fødsel. Gikk mye tur og når æ kunne trene lånte æ en slags sykkel/steppe maskin og brukte den 10-20 min nestn hver dag i 2 mnd og da va alt borte:)
tosøtetuller Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Oi, så flink du var, tika81. Må jo si jeg fikk en mye lettere vei etterpå, så er imponert over deg! Jeg gjorde absolutt ingenting for å gå ned, men ble kanskje mindre tid til småspising etter at tulla kom (med kolikk) enn før;)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 uff jeg har begynt på min uke 24 å har lagt på meg 6 kg... men må si at jeg ikke er noe fink til å holde meg unna søte ting..
Aquanimba Skrevet 17. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. april 2008 åå. tusen takk.. noen ganger trenger man bare å høre at det nok går bra!! *puh* lillemann sparker og har det fint, det e rjo tross alt det viktigste... tuuusen takk, igjen
Mamma mjaua Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 tenker ikke på vekt jeg:p aldri hatt vekt og aldri brydd meg om det.
C@milla *EMIL* Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Joda, tenke nok på vekta.. Men eg har alltid vært overvektig. Slanka meg 20 kilo for noen år siden, men har siden også vært godt i hold. Men tror jeg har et veldig godt forhold til mat. Er utdanna kokk fra "gammalt" av, og er mye flinkere til å lage meg sunn mat nå.. Spiser normalt, og er rett og slett ikke så veldig redd for å ese litt ut nå.. Føler magen er litt stor i forhold til tida, men ikke noen veldig overvekt heller.. føler meg bare stor og gravid ) Tror vi må nyte god og sunn mat, heller enn å telle kalorier. Men spiser normalt og ikke for to!
lin76 Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Hei Aquanimba, eg forstår at du er redd når du er van med å vera så slank, men 7 kilo når du er godt over halvvegs er IKKJE mykje. Særs ikkje når du er i så god form frå før - kroppen tålar lett eit par kilo ekstra utan problem då. Det er veldig sjeldan sånne som deg (slanke, treningsvillige) som "esar" ut og legg på seg 30kg. Dei som legg på seg så mykje, gjer det som regel fordi dei et meir, inkl meir fett og søtt, og let vera å trena noko særleg i svangerskapet. Eller fordi dei har sånne "legge-på-seg-genar" som gjer at dei får mykje væske i kroppen mot slutten - men det er kilo som forsvinn kort tid etter fødsel. Eg er bare 2cm høgare enn deg (177), men heile 10 kilo tyngre (69) før graviditet, og legen min meinte eg godt kunne legga på meg opptil 4-5 kilo bare i første trimester, og så enda på 13-17 totalt til slutt. Mao ligg du godt an! Lukke til vidare! PS - blir misunt på sparka du fortel om. Eg er 17+1, førstegongs, og kjenner ingenting enno...
temine Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Jeg er og opptatt av vekt. Har egentlig aldri vært fornøyd, og det er trist. Vet jeg ikke er unormalt stor med mine 170 cm og 60 kg. Jeg er egentlig helt normal. Det er bare noe i hodet som ikke stemmer. Jeg er vanligvis veldig sugen på godis, men nå har jeg faktisk klart å kutte ut godteriet og spiser sunt. Det er så herlig!!! Føler meg mye mer vel i kroppen nå når jeg ikke spiser godterier. Selvfølelsen blir en helt annen. Vil bare ønske deg lykke til, håper det bløir bedre for deg og. Snakk gjerne med jordmor eller noen andre du kan stole på om dette. Selv om man ikke har en spiseforstyrrelse, så er det et problem. Er sånn hos meg i alle fall:) Klem.
SiriViri Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 Hei, Syns ikke du har gått opp noe særlig mye i forhold til det snitt som noen la ut her, tror den var 7,2 kg i uke 25. Jeg er forøvrig 175 cm, veide 9 kg mer enn deg ved start og er nå +10 kg til i uke 25 (79 kg). Jeg trener noen dager i uken og går ca en time hver dag - men vekta sniker seg oppover fordi!! Tror dette går seg til etterpå, og at du absolutt ikke trenger å bekymre deg. Jeg sier til meg selv at når jeg kommer inn i vanlig treningsmodus igjen (4-5 dager i uken) samt kroppen er i form til mer "hard trening" så vil dette gå seg til. Men jeg vet godt hvordan det er å tenke mye på vekt. Jeg har hatt problemer med spising osv tidligere i livet og dette var noe av det første som plaget meg ved å bli gravid... skikkelig teit, men man kan liksom ikke hjelpe for det... Prøver bare å være positiv og tenke at over at det er helt normalt å gå opp, og bare jeg ikke går amok med "fy-mat" og beveger meg litt (vanskelig for de med bekkenløsning da.... har sluppet det heldigvis) så skal alt gå bra! oj, ble litt langt dette... hehe. Men håper du føler deg litt bedre angående vekten no!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå