Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 min permisjon går ut i slutten av juni og da skulle pappan ha 6 uker, men han har fått tilbud om en veldig bra jobb som gjør at jeg kan fortsette i min stilling etter permisjonen er over.. han vil jo ha permisjon, og jeg er helt for at far skalha de ukene, men vi tenkte at siden jobben hans beg i juni er det dumt at han må rett ut i permisjon og at dette kan ødelegge sjansene hans for å bli garantert jobben. ringte derfor nav og spurte om muligheten til å overføre hans uker til meg, men det gikk ikke.. ååååå, blir så frustrert.. skjønner at far skal ha tid med barnet, men den jobben er en kjempmulighet for oss.. var visst nye regler fra 2007 at fredrekvoten ikk lengre automatisk gikk til mor, men det er frivillig om han vil ta den!!!! så om han ikke hadde hatt lyst kunne ingen pålagt han det, men alikevel kan ikke mor få den. er anonym nå.. sorry..
trollmor & trollungene Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Han kan søke om å utsette permisjonen. Må taes ut innen barnet fyller tre år eller så mister dere den. Ellers er det mulighet til at han tar tidskonto, feks en dag i uka... Har selv søkt ettersom far driver enkeltmannsforetak. Jobber han ikke blir det desverre ingen penger inn. Fikk avslag ettersom det er mulig å ta tidskonto. Fikk beskjed om at hvis far er syk kan mor ta over permisjon.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Det er helt rett at fars uker ikke kan overføres til mor, like så kan ikke morskvoten(3 uker før fødsel og 6 uker etter fødsel) overføres til far.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Han kan jo ta ut permisjon før den nye jobben starter da. Her har pappan hatt 2 av sine 6 uker, da jeg ble bedt om å steppe inn på jobben. Kontakta bare nav 1,5 uke før og ordna med papirer så var ikke det noe problem. Og da ble min permisjon dytta på litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå