Gå til innhold

Noen som er flinke med hageblomster her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt hage før nå og er helt grønn hehe.

Tenkte å plante noen pinseliljer etterhvert,men det er stilker fra rosene fra i høst/vinter i blomsterbedet..Skal de klippes helt ned eller?Hvis de som bodde her før har satt løker burde de vel begynt å spire i solveggen nå vel?Helt grønn her!!!!

Når planter dere på våren?

Skal det skiftes jord hver vår?Eller ha på ny over mener jeg..

Haha ingen grønne fingre her nei;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt lik deg der, null grønt herigården! Kun villmark :o)

Men skal dele en liten hemmelighet med deg, som jeg har tatt min mor i, Det tok faktisk noen år før jeg gidda å sjekke, men:

Kunstige blomster kan plantes ute!!!! Hah! Fantastisk... :o) hehehe...

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Rop på Rebel m/Soggy Bottom Baby, hun er residerende husguru på gartnersida.

Skrevet

Like grønn du også skjønner jeg hehehe

Vurdere kanskje kunstige blomster ja;)

Skrevet

Pinseliljer må vel settes som løker om høsten?

Skrevet

Kan kanskje hjelpe. Buskroser skal ofte tynnes, men ikke nøvendigvis klippes helt ned. Andre roser skal klippes helt ned, men selvfølgelig ikke klatreroser. der fjerner du de eldste grenene og klipper vekk ødelagte grener. roser skal klippes når bjørka har museører er regelen. Ikke før, da de kan fryse. Trenger ikke å skifte jord, men muligens fornye den litt, med kompost eller noe annen god jord. Og klipp til ca 10 cm står igjen. Da helst rett over ett skudd som vender ut.

Skrevet

og du må vente med å plante ut til du er 100% sikker på at det ikke kommer mere frost!

Skrevet

jeg pleier å kutte vekk alt som er dødt/sykt på rosene og klippe dem 1/3 ned av høyden. Som nevnt over er det lurt å klippe stilken rett over et utovervendene skudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...