my71 Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Min sønn fyller snart 2 år. Da hører det jo med boller, kaker eller is i barnehagen? Noen som har tips til hva som er lurt og bra? Skal ringe bhg også men tenkte å høre her først :-)
Med tredjemann på vei... Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Hei. I barnehagen til guttene mine er det ikke lov å ta med kake, is, boller osv. Det er egentlig helt greit syntes jeg, for i bursdagstider blir det nok av søtt uansett. Når det skal feires bursdag har jeg derfor kjøpt inn pølser, laget pinnebrød og så har barna grillet ute (nå når våren er her er det jo kjempe flott), og dette har vært STOR suksess, og lite arbeid for mor! (To fluer i en smekk...) Når ikke dette har vært et alternativ har jeg kjøpt inn litt eksotiske frukter som man gjerne ikke spiser hver dag, også dette har vært populært blant barna. Det går absolutt an å gjøre litt stas på en selv om det ikke inkluderer "søtsaker". Lykke til med bursdagsfeiring og gratulerer på forskudd!
Gjest Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Jeg pleide å bake en sjokolade-langpanne, da var det nok til alle. Gele var også populært.. Men det er så mye nytt om kosthold i barnehagen nå, så hør med dem, du =)
halloween-termin :) Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 I vår barnehage får de velge mellom smoothie og fruksalat som de selv lager - supert synes jeg! Der vi var før - så lagde jeg en pizzarullekake. (Se for deg at du lager en pizza og så ruller den sammen) - tok den med ustekt til barnehagen, og skjærte den så opp i skiver da jeg kom dit - så kunne den etterheve og stekes til lunsj. Stor suksess!
Supermamm Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Lurt å sjekke med barnehagen først. Hos oss er det opp til foreldrene hva vi vil ha med, men fikk tips på foreldremøte at det holder med en ting. Feks. kake eller is, ikke begge deler. Jeg hadde med sjokoladekake til datteren min sin 2 årsdag: )
my71 Skrevet 18. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2008 Takk for hjelpen. Flere gode tips her. Skal ringe til bhg i løpet av dagen og høre hva slags regler de praktiserer der. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå