Gå til innhold

Flere med høyt SF mål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært over rød-streken hele tida,men innenfor det grønne feltet. På kontroll i går (30+6) hadde jeg akkurat kommet over det grønne feltet også.

Begynner jo selfølgelig å bli livredd for å få en enorm unge nå jo. Kan SF målet gå ned, og har det egentlig veldig mye å si når det kommer til størrelse?

Nr 1 var 3330 gram når hun ble født på termindagen, men fikk aldri tilbake helsekortet,så husker ikke hvordan målene var der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har høye SFmål, men liten mage synlig sett. Har vært på UL nå nylig og hun har vekstavvik på -3%. Altså ingenting, men er i allefall ikke stor.

SFmål er ikke ensbetydende med str på baby da både megnde fostervann og leie på babyen har betydning!

Og SFmålene trenger ikke ligge høyt hele veien, hos noen flater det ut litt før grafen flater ut.

Så tror ikke du trenger å bekymre deg!

Skrevet

Ikke bekymre deg. Jeg har i begge svangerskap ligget godt utenfor kurven, men det har ikke hatt noe med størrelsen på barnet å gjøre. Førstemann var lang og slank, innenfor normal. Hun jeg venter nå er - 12 % under "normal" størrelse, mens sf-målet mitt er høyt. Tror jeg bare er laget sånn, er ikke høy men har et langt liv. Så selv om jeg har høyt sf-mål, ser ikke magen særlig stor ut. Lykke til!

Skrevet

SF-målene har ikke så veldig mye å si i forhold til hvor stor ungen er.. Jeg har i alle mine 3 svangerskap ligget langt over det grønne området, men ungene har bare vært 3200 og 3300 g ved terminen.. Også denne karen kommer til å bli omtrent samme str, saltså mindre enn gjennomsnittet selv om magemålene mine ligger langt over gjennomsnittet...

Skrevet

Åhh,takk gud =) Mye man skal bekymre seg over.

Skrevet

Har vært rett over den grønne skyggen hele tiden jeg.. men om det er stor baby eller mye fostervann aner jeg ikke... JM var ikke bekymret :0)

Skrevet

Det virka som om jordmora var litt bekymret egentlig. Når hun skulle måle oppe ble hun sparka,åsså sa hun; åhh,så langt opp allerede.

Så sa hun rett ut at hvis det fortsatte sånn så kunne det bli en sværing.

Skrevet

Sånn "skremte" de meg med førstemann også. "Han er blir en kjempe - sikkert godt over fire kilo" osv. sa de. Han hadde bittelite hode, var lang og slank med sine 3.300 kg, og født på termindagen. Ta det helt med ro - og lykke til!

Skrevet

Takk takk. Tar det jo selfølgelig med en klype salt. =)

Gjest Orkideen
Skrevet

Høyt symfysemål betyr ikke nødvendigvis stor baby. Jeg lå i ytterkant av det øvre grønne feltet hele graviditeten, og ut kom en liten jente på 2860 gram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...