Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt ammer på dagen flere ganger i bare 10minutter. En time søvn og nye 10 min amming. Er redd han aldri får den "fete melka" som jeg har forstått kommer etter 10 minutter.

Finnes d fasitsvar på dette, eller må man bare gi når han ber om det å slutte nåe han er fornøyd? Ville evt en smokk være løsningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det jeg fikk beskjed om før jeg dro fra sykehuset i går, var å kle av babyen alle klærne før amming hvis det er slik at han sovner ved puppen. Eller prøve å massere under føttene eller inni hånden til babyen mens du ammer når han stopper opp, det stimulerer sugerefleksen.

Hvis ikke det hjelper og han er fornøyd, og går opp i vekt , får han det han skal ha, kanskje han suger veldig effektivt og tømmer brystet raskt, og blir fort sulten igjen.

Skrevet

Hvis det virker som om han tar puppen bare for å sutte ville jeg absolutt prøvd smokk! Da kan det hende han holder lenger, og spiser skikkelig når han først spiser!

Tror nok den fete melken kan komme før det har gått 10 minutter. Det kan jo hende melka kommer fort eller at han suger mye de 10 minuttene.. Tror ikke det finnes noe fasitsvar. Ser det ut som om han legger på seg greit?

Skrevet

produksjonen din tilpasser seg mønsteret til babyen din, så hvis han alltid stopper opp etter 10 min, så kommer nok den feite melka før de 10 min har gått. Antagelig produserer du bare akkurat nok til det han trenger, så det er nok ikke noe å bekymre seg for. Dra innom helsestasjonen med jevne mellomrom, så du får veid han. Han får nok helt sikkert det han trenger. =)

Skrevet

Det du må gjøre er å ikke bytte bryst til hvert måltid. Du kan godt gi to måltider av samme pupp. Den fete melken er den som er "nyprodusert", altså den melken som ikke har ligget lagret i brystene. Føles brystene tomme vil det være fet melk som kommer, men når du har spreng er det mye tynn melk som kommer først. Derfor gi gjerne av samme pupp to ganger ;-).

Skrevet

Men altså om gutten din virker fornøyd får han nok fet melk. Hadde han fått for mye tynn melk hadde avføringen vært grønn og babyen hadde hatt vondt i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...