Gå til innhold

Hva syns dere om dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn mellom 1 og 3 år i barnehage.

Hadde dere syns at dette var helt greit??

 

Når de legger seg midt på dagen for og sove, så må de ligge i senga til klokken tre! De legger seg ofte kvart på tolv og blir tatt opp kvart over tre.....

 

Selv om de er våkne, men gråter ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hadde jeg ikke akseptert altså

 

det kan umulig være lovlig

 

er du helt sikker på dette?

Skrevet

nei herregud , da ????

det er jo absolutt ikke greit,stakkars..

Skrevet

ingen unger over 2 år sover i 3 timer vel? Jeg hadde aldri godtatt hvile på mer enn 2 timer om ikke barnet mitt hadde hatt et spesiellt behov for det.

Når det er sagt er det for meg greit at de ligger å slapper av uten å sove. Så frem til at de godtar det. Men ikke i 3 timer!!

Skrevet

Jeg har bare fått inntrykk av det er sånn et sted, men jeg har selv mitt barn hjemme da, så ingen fare.

Bare lurte på hva andre syns, for om det er slik der syns jeg det er litt trist for disse barna.

 

 

Skrevet

Ikke vært greit nei, hos oss legger de seg etter mat og blir tatt opp med en gang de våkner. Vi har også en soveliste som det står når de sovner og når de våkner og står opp.

Skrevet

Det er fire barn der, to år og snart tre år.

De sover alt fra en halv time til to timer vil jeg tro...

Ingen av dem gråter, og de fikk ha noen leker og bøker i senga etter at de hadde sovet.

 

 

Skrevet

er det i en barnehage eller privat dagmamma?

Skrevet

jenta mi får ikke lov å sove mer enn 2 timer på dagen, for da blir hele kvelden ødelagt....

 

har gitt beskjed om det i barnehagen, og de vekker henne (og tar henne opp) etter vårt ønske.

Skrevet

Høres ut som de ansatte vil ha litt fri på ettermiddagen, før ungene hentes! Nei, synes ikke noe om det!

Snuppa kan sove alt fra 30min - 2t ( har hendt hun har sovet i 3t også, men da har hun trengt det )

Barna sovner og våkner forskjellig, og de blir tatt opp etterhvert som de våkner. Hadde ikke akseptert at de bare ble liggende..

Skrevet

fra kvart på tolv til kvart over 3?? det er jo kjempe lenge det.

Skrevet

Hørtes rart ut... Der jeg jobbet la vi de som skulle sove etter mat, og tok de opp med en gang de var våkne. Sov de ute var vi hele tiden borte og sjekka at alt stod bra til. Var det noen som ikke skulle sove i mer enn 1,5 time f.eks satte vi på alarm på mobilen til barnehagen som vi alltid hadde med oss. Uaktuelt at de skulle ligge alene i senga/vogna når de var våkne. Tenk så kjedelig..

Skrevet

Var privat bhage.

 

De blir vekket etter foreldrenes ønske, men ble ikke da tatt opp, fikk bare en leker i senga...

Ja syns også det virket som om man bare ville ha litt fri...

 

noen forslag til hvordan si dette, uten og såre elelr kritisere jobben hun gjør?

Skrevet

dytt

 

Ville dere ha sagt noe?

Skrevet

Nå er vår forsåvidt fylt tre, men altså - nei, vi hadde aldri i verden godtatt det. Han slutta å sove i barnehagen før han var to og et halvt, og før den tid regulerte barnehagen sovingen ut fra våre beskjeder, som vi igjen regulerte ut fra deres tilbakemeldinger på hvordan det funka for dem. Sku' da bare mangle.

 

De aller færreste toåringer behøver tre timer daglig hvile.

Skrevet

Selvsagt ville jeg sagt noe! Og gitt beskjed til alle foreldrene om hva som faktisk foregikk i barnehagen, i tillegg til å klage til kommunen. Det er jo dønn uakseptabelt.

 

Uten å kritisere? Hell, no. Den som har funnet på det opplegget der fortjener da virkelig kritikk. I fleng.

Skrevet

Syns heller ikke det er akseptabelt, men vil være forsiktog med kritik...

Føler bare at denne personen er dritt lei jobben sin. Mesteparten av tiden barba lekte fløy hun rundt og gjorde lett husarbeid og om det var noen telefoner som ringte (kunne være en venninde) forsvant un bare inn i et annet rom i flere minutter....

 

Føler det er litt håpløst

Skrevet

barba...det skulle være "barna"

Skrevet

Det er da samma faen om personen er lei jobben sin. H*n har ansvaret for ungene, og vil h*n ikke ha det får h*n si opp jobben og finne på noe annet.

 

Det er forøvrig ditt ansvar å sørge for at disse ungene ikke blir vedvarende understimulerte, siden du nå kjenner til situasjonen.

 

Antar du snakker om en familiebarnehage eller en dagmamma, og om unger opp til tre år tvinges til å ligge og måpe tre timer daglig og i tillegg ikke får det tilsynet de skal ha resten av dagen, bør virksomheten opphøre.

Skrevet

Ta det opp med personen som styrer bhg. Det gjore jeg når jeg følte jeg måtte si fra om noe jeg ikke var fornøyd med.

Det er ekkelt men det går så mye bedre enn man tror =)

Skrevet

hæ??

aldri!! hvorfor skal de det da?

de skal da vel opp når de våkner?

Skrevet

Ja, jeg skal si noe, er jo forpliktet til det.

Jeg ville ikke vært fornøyd selv, om jeg hadde hatt mitt barn der.

herregud, jeg syns skikkelig synd på barna.

 

Men jeg er heldigvis ganske sikker på at denne personen slutter i jobben nå til sommeren.

Er derfor jeg er litt usikker på hvor mye jeg skal innvolvere meg

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...