bønni Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg har skjønt at jeg selv skal kontakte en helsestasjon for å få time hos jordmor. Men når er det aktuelt å gjøre det? Jeg har vært til første sv.sk.kontroll for noen uker siden, og så en liten ekstrasjekk av urinen i dag. Neste er UL, og så har jeg legetime igjen i juli. Er det etter julitimen at det er aktuelt med jordmor, eller skal jeg putte det innimellom? Er 13+2 i dag.
Babyluren Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Hei. Ring jordmor allerede i dag! Alt ettersom hvor du bor i landet kan det være vanskelig å få jordmor pga. kapasitetspress. Min faslege anbefalte meg å ringe jordmor med en eneste gang i uke 8! Slik blir du nærmest sikret plass selv om første jordmortime kanskje ikke er før du har passert uke 20-24. Som sagt, ring med en gang, så setter de opp time til deg når du har kommet tilstrekkelig langt i svangerskapet til at det er aktuelt. (som regel en god stund etter ul.) Lykke til!
bønni Skrevet 17. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2008 Takk for svar! Jeg ringe i dag jeg og ble satt opp på en time - de syntes det passet med en kontroll et par uker etter ultralyden så da ble det sånn. Ikke helt inneforstått med alt som skal skje sånn "organisatorisk" framover jeg, men nå får jeg vel beskjed tenker jeg... :-)
Babyluren Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Hehe, ja nå er du inne i systemet. Jeg hadde virkelig ikke peiling i starten heller, men det ordner seg alltids. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå