Gå til innhold

Flere som mottar fødselsstipend?? papirmølle...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde at når man fikk fødselstipend fra lånekassen så fikk man fullt lån og stipend + forsørgerstipend (ca 7000 i mnd) hver mnd i 10 mnd. Og da skal alt dette bli omgjort til stipend, altså ikke lån. Her om dagen sendte jeg inn G-blanketten til lånekassen, altså søknad om fødselsstipend. Fikk noen dager etter et gjeldsbrev hvor det sto jeg skulle få 14 000kr for to mnd, så må jeg søke på nytt for å få for sommermnd (juni juli) også må jeg søke på nytt for å få stipend den ene mnd etter sommeren.Tungvint!

Angrer litt på at jeg sendte inn den g-blanketten nå, for man har mulighet til å vente med å sende den inn et år etter fødselen.

Noen andre med samme problem??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg mottar fødselsstipend fra Lånekassen. Forrige gang jeg fødte i løpet av studiene mottok jeg alt som normalt lån og stipend (6000 kr måneden) og så ble alt gjort om til stipend etter studieåret. Denne gangen har de laget et nytt system, så nå mottok jeg en stor sum penger i januar og februar, og så får jeg kun 3700 kr ++ måneden. Dette får jeg til og med juli måned og så må jeg evt søke på nytt til høsten av. Fødte i desember og har i følge Lånekassen fått fødselsstipend siden november og så får jeg kun fram til juli. Det er da 10 måneder med fødselsstipend. Har permisjon fram til januar neste år, men nå har jeg måttet skaffe meg en kveldsjobb fra høsten av slik at jeg får penger. Merkelig system dette!

Forrige gang jeg fikk fødselsstipend fikk jeg fra august til juli. Mottok som sagt 6000 kr per måned. Synes dette var et mye enklere system.

Skrevet

Jeg fødte i november og sendte inn blanketten i januar. Har i år fått 14000 i januar og 13000 i februar men har ikke fått NOE siden februar.. Å ringe dem er jo håpløst. Fikk beskjed om å sende inn sambo sine lønnsslipper og dokumentasjon på at jeg har perm fra skolen men har ennå ikke hørt noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...