Gå til innhold

Brystpumper.. erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter=)

Hvilken brystpumpe har du / skal du bruke?

Sliter med leddplager og vet at jeg blir å pumpe en del ( vel og merke om forholdene ligger til rette for amming), så... da er det kanskje best med elektrisk?

Har sett på Avent sine.. Er disse billigst på apoteket, eller?

VELDIG TAKKNEMLIG FOR SVAR =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg brukte Avent sin manuelle pumpe mye med mitt første barn, og syntes den fungerte bra. Jeg har aldri prøvd noen annen så har ikke noe å sammenligne med. Kjøpte den på apotek, tror den kosta ca 500.. men det er snart fire år siden..

lykke til :)

Skrevet

Om du skal pumpe mange ganger for dagen anbefaler jeg at du kjøper en elektrisk brystpumpe, gjerne dobbel. Jeg brukte Medela sin doble elektriske pumpe sist gang og den fungerte bra. Hadde også en avent manuell pumpe som jeg brukte av og til. Veldig fornøyd med den også.

Skrevet

Jeg har kjøpt Avent sin håndpumpe i dag på Apotek 1. Den var det 30% avslag på! ;-)

Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd med medela sin doble brystpumpe. Den er liten og kan gå på batteri, så lett å ha med seg.Begynte med avent sin håndpumpe, det fungerte bra det, me etter en uke med bruk flere ganger daglig klarte jeg nesten ikke knytte hånda.. Har lit tvondt i muskler og ledd fra før av da.

Skrevet

Jeg brukte Medela sin Symphony pumpe (dobbel) som var lik den sykehuset bruker. Den leide jeg på en utstyrsbutikk. Kjempeeffektiv og enkel i bruk. Ingen problemer å fullpumpe til babyen var 7 mnd. Fikk faktisk overproduksjon av morsmelk og måtte fryse ned... Men hvis du bare skal pumpe en gang i blant blir den nok for dyr.

Kjøpte også Medela elektrisk "reise"-pumpe (enkel ca 900,- i 2005), men selv om den også var effektiv vil jeg *ikke* anbefale den fordi den bråkte så jeg ble helt ør i hodet. Satt med en håndduk over for å dempe lyden, he he. Den gikk både på batteri og strøm. Men hvis jeg må pumpe med nr to vil jeg heller prøve en håndpumpe som ikke støyer sånn.

Skrevet

Jeg anbefaler Avent og hvis du regner med å pumpe litt, kjøp elektrisk.

Skrevet

Tusen takk for innspill, jenter=)

Skal sjekke ut begge de pumpene dere nevnte=)

Skrevet

Det har vært salg på Avent sin elektriske (og manuelle forsåvidt) på Barnas Hus, men jeg vet ikke om det fortsatt gjelder! Den elektriske koster kr. 999 (mot vanlig pris 1295). Jeg har kjøpt denne, men har ikke prøvd den enda da det fortsatt er en stund til jeg skal føde :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...