Gjest Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Hvor gamle var barna deres da dere lot dem gå opp og ned trapper som de selv ville? Altså uten å gå foran å passe på dem, ha en hjelpende hånd klar osv? Sønenn in er 2 år og 5 mnd, og han får ikke gå i trapper uten at jeg er med han. Han går selv da, men jeg er alltid foran på vei ned, og bak på vei opp. Også lurer jeg da på om jeg er helt overhysterisk? Har inntrykk av at mange slipper ungene løs i trapper alene mye tidligere? Nå er sønnen min en vims av de helt store, så han faller stadig fordi han får for seg at han skal hoppe, plukke opp noe 5 trinn nedenfor, ta en dans osv.. Føler virklig ikke at han har vett nok til å gå alene enda.. Ute går han som han selv vil i trapper som består av 3-5 trinn.
Gjest Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Ja, eldstemann var vel omtrent på alder med din sønn.
Gjest Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Kommer nok an på barnet.... yngste jenta mi gikk alene i trappa her fra hun var 15-16 mnd. Hun er kjempeflink å passe seg og har aldri falt. (22 mnd nå). Eldste derimot hadde null trappevett, hun begynte å klatre trappene (med meg bak) når hun var 7 mnd... men fikk ikke gå alene før hun var nesten 3 år, fordi hun (som du beskriver) ville hoppe, danse, springe eller et eller annet og glemte at hun var i en trapp... Kjempeflink nå da, men er jo snart 4 år også så....
yasmina Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Eldstemann var vel ca 15 mnd vi sluttet med grind og han gikk opp og ned alene, minsten var vel en mnd eller to eldre tenker jeg.
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Helt til jeg oppdaget at de gikk opp og ned trapper alene i bhg.. Eller krabbet da vel og merke. Min er 2 år og har lenge krabbet i trapper alene. Jeg går helst bak eller bærer han ned, men flere ganger om dagen går han opp alene og leker på rommet sitt alene f.eks.
Sjefsmegga Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Jeg er nervøs så jeg tørr ikke enda med 2 1/2åringen, vil gå bak eller forran henne så jeg kan ta imot hvis hun faller, det er ei bratt og glatt trapp vel og merke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå