Giftmamma med2jenter Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Min mann har et barn fra før og vil gjerrne ha delt omsorg.. Dvs i praksis har de det, fordi han er hos mor og far annehver uke. Så det er da bidraget han vil oppheve. Så han skrev en ny samværsavtale og leverte til mor om å få delt omsorg. Men dette nektet hun.. Kan hun det?? Vi er vel begge ganske sikre på at hun nekter dette fordi da mister hun pengene hun får hver mnd.. Føler at hun skal ha i pose og sekk, barnefri annenhver uke, men samtidig motta penger.. Jeg blir så frustrert.. Der har de råd til å dra til syden, hun jobber litt, men er sammen med en (eks?!!)narkoman som bare går hjemme og får støtte i hue og ræva, mens enn annen må jobbe ræva av seg for å få det til å gå rundt.. Jeg er ikke så god på dette her,når det kommer til lover og regler om samværsrett osv, så jeg prøver her og kanskje noen her vet hva vi kan gjøre?!!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Jeg vet ikke 100% sikkert.. Men jeg tror ikke mor/far kan kreve barnebidrag når man har barnet 50/50.. Da har man jo barnet likt, å det er jo urettferdig om den ene skal betale barnebidrag, mens den andre slipper, så lenge man har barnet like mye! Ta det opp med nav, eller ta en tlf. å spør, så får du er sikkert svar med en gang. Du trenger ikke si hvem det gjelder. Bare si at du har et spm. du gjerne vil ha svar på..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 mor kan kreve barnebidrag selv om dere har 50/50 om far har mer i intekt en henne. men og kreve bidrag for mer en det hun skal ved og si at dere foreksempel har barna 40/60 er jo ikke rett. i tilleg skal hun ikke ha stønader. jeg vet ikke hvordan det blir og tvinge igjenom noe slikt. det blir sikkert mye bråk osv. men et flott argument er jo at det faktisk er trygdesvindel. hva med og ringe nav og spørre hva dere skal gjøre? (kansje ringe anonymt sånn i tilfelle nav klikker helt)
Giftmamma med2jenter Skrevet 17. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2008 Vi har bestilt time hos nav idag.. Så får vi høre. Før så jobbet hun nemlig ingenting, men det har det blitt mer av i det siste.. Så jeg tror de tjener forholdsvis likt. Dermed skal han vel da ikke betale noe i utgangspunktet.. Og moren er vel "skikket" til en vis grad... Dvs hun er sammen med en narkoman, så guttungen på 12 år har sett mer, enn barn på 12 år burde se. Det har vært politirasia der, krangling på kranglig med raserianfall osv..og så satt typen hennes inne nesten et helt år. Så jeg vet igrunnen ikke jeg... Det er ikke akkurat en god oppvekst for et barn. Dermed mener jeg ho ikke har mye vett mellom øra som utsetter ungen sin for dette. Så vi har jo veldig gode grunner for å vinne frem her..
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Her burde far fått full omsorg. Og så lenge barn er 12 år og oppover, har dei rett på å bli høyrt om kven dei vil bu hos, enten mor eller far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå