Gå til innhold

HJELP babyen vil ikke amme lenger!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg, babyen min på 9uker vil ikke ha pupp lenger. Har gitt litt tilleg på flaske og etter det har det blitt full ammenekt. Om natten går det bra. Da ligger hun inntil meg og sutter hele natten, men så fort hun våkner om morgenen hyler hun når hun får puppen i munn. Høres dette kjent ut?? er det noe en kan gjøre for å få henne til å ta puppen igjen??? HJELP vil amme videre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å ta en titt/evt. legge ut samme innlegg på ammedebatten. Det er utrolig mange dyktige folk der inne som kan hjelpe, om du ikke får gode svar her :)

Skrevet

Hvilken flaske bruker du da? Kan det være at det ikke er en med en tupp som likner puppen, slik at babyen synes det er mer lettvindt med flasken?

Kanskje du bare skal la være å gi av flasken på en stund, da tar den nok puppen igjen når den er sulten nok!

Skrevet

må bare legge til at det er ikke så lett å gi henne flaske heller. Hun er tydelig sulten men tuller fælt meg sugingen. Det kom veldig brått for to uker siden. Fram til da, hang hun som en sugekopp på puppen og fikk henne nesten ikke løs. Har ikke gjort noen endringer i kosthold og har heller ikke begynt med noe parfyme som hun kan ha reagert på. Prøvd alle stillinger. Rart at det går om natten men samme stilling går ikke på dagen..

UFF er så frustrert.

Er så klønete med flaske når vi skal ut. Har ikke dreisen på det. Får ikke gjort det kjapt og effektivt:(

Skrevet

prøvde å la være å gi puppen igår. Hun suger ett minutt så slipper hun taket og hyler som en gal. Jeg holdt ikke ut og måtte gi henne flaske igjen. Hvor lenge kan hun holde på sånn?

Skrevet

Ikke det at jeg er noen amme ekspert, men det kan jo hende at hun hyler etter et min. pga. at hun er utolmodig og melka ikke strømmer fort nok ut? Vesla her var i hvertfall sånn i begynnelsen. hvist du har en brystpumpe tilgjengelig så kan du jo prøve å pump litt før du gir henne pupp. sånn at melka er der når hun begynner å suge.

Skrevet

glemte å nevne at hun hyler selv når melka spruter

Skrevet

nei da veit jeg ikke.. Men da ville jeg ha tatt kontakt med helsesøster jeg, eller ammehjelpen (de har foresten en hjemmeside: ammehjelpen.no) og spurt dem. De er jo ofte veldig hjelpsomme og forståelsesfulle:)

Skrevet

Hei!

Hadde det likt med min gutt da han var 8-9 uker, men han fikk aldri til flaskesuging heller (vi prøvde hver dag i 3-4 måneder med 5 ulike flasker og smokker uten at han lærte å suge).

Til slutt endte det med nattamming, pumping og mating med sprøyte. Det kan jeg ikke anbefale, vi må mate han med sprøyte nå også (10 mnd).

Virket som om han ble veldig distre når han begynte å få et godt syn. Interessert i alt annet rundt seg og pupp var ikke kjekt lenger. Begynte å suge tommeltott rundt den tida.

Jeg tror du skal gjøre alt du kan for å prøve å fortsette bare ammingen og ikke lage barnet sugeforvirret med flasker. Amme når barnet er søvning eller i et så mørkt rom du greier. Jeg tok barnet rett før det våknet av seg selv om dagen, og da koblet han seg på. Dessverre sugde han bare på en pupp og det var ikke nok.

Han var også sinna når melka strømmet godt, hadde inntrykk av at han bare likte å suge for kosens skyld, men ikke likte å få mat i seg. Den dag i dag er han uinteressert i mat, men jeg tror han er et særtilfelle og at ikke babyer generelt er så "vrange".

Skrevet

Kanskje det er det som er problemet da? Hun synes melka kommer for fort? Da kan det hjelpe å legge seg ned eller å pumpe bort det værste trykket før du legger henne til.

Skrevet

Amme = mor. Barnet = dier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...