Gå til innhold

et lite arbeidsuhell!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde et lite arbeidsuhell her om dagen. (min manns feil :-) Fant ut at det skjedde på dag 10 etter mens - har 28 dager syklus men vet ikke når jeg har EL. Men det er muligheter for graviditet? Hvor tidlig kan jeg evt teste. Finnes det ikke tester som kan taes før ikm?

Har 2 fra før og min mann vil absolutt ikke ha flere (men jeg er åpen for det meste!) Er 38.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mensen kommer 14 dager etter eggløsning. Dvs at du mest sannsynlig hadde eggløsning rundt dag 10.

Noes tester positivt lenge før IKM, andre tester ikke før etter IKM. Dette er veldig individuelt og kommer an på hvor raskt kroppen din produserer graviditetshormoner som kan måles. Hcg tror jeg det så fint heter.

Muligheten for at du er gravid er jo der. Men tenk på alle oss andre her inne som finner el og prøver og prøver mnd etter mnd.......

Fruktbarheten synker drastisk etter fyllte 35.

Skrevet

Jeg skjønner at det er nok minimale sjanser, men jeg lurte bare om det var teknisk mulig? Husket ikke når ca. EL er i syklusen.

Du nevner dag 10 - er det 10 dager etter første mens dag? Er det ikke 14 dager etter første mens dag eller 14 dager før som du sier.

Dette var nok en engangstilfelle - mannen min har nok fått skrekken så dette skjer ikke igjen ;-)

Skrevet

Jeg mente selvsagt dag 14. Har kort syklus og el på dag 10 selv. Skrev feil i farta :-)

Skrevet

Og ja.... det er teknisk mulig, sædcellene kan leve i flere dager. Lykke til uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...