ZamZam Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg har gått glipp av babytiden to ganger.. Førstemann krabbet da han var fem måneder, gikk med hjelp da han var åtte måneder og alene da han var ti.. Alltid i bevegelse.. Han er nå fire og er veldig oppvakt og god. (litt aktiv enda, men men ) Med nr to var jeg sikker på at jeg skulle få en treg baby, som ikke ville gå før iallefall 16 måneder, det skulle ammes og dulles til den store gullmedalje.. Da nr to kom til verden var han en stor bedagelig baby, mat, skifte bleie sove.. Som nr 1 så hold han hode selv fra fødselen.. Jeg fikk brystbetennelse og valgte å ikke amme pga manglende ekspertise rundt meg. Da nr to var baby hadde jeg såååå mye å gjøre at jeg ikke fikk tid til å kose og dulle, var mer en fornøyd med det faktum at han sov og spiste. Da han var seks måneder flyttet vi endelig og DA skulle det dulles, men da våknet lille mino opp og der skulle det iallefall ikke dulles.. Han krabbet da han var syv måneder, gikk da han var ti måneder, nå er han 13 måneder og spankulerer rundt uten bleie og uten uhell. Han spiser alene, drikker av glass og klatrer OVER alt høyt og lavt. Han kan så mye, han snakker litt og skjønner ting jeg ikke vil at han skal skjønne for da har han jo blitt stor!!! Jeg skal ikke ha flere barn ergo så må jeg vente i ca 20 år før jeg får dullet med en baby!! Det er dårlig gjort!! Jeg vil ikke ha en så stor og flink babygutt, jeg ville jo ha en baby leeeenge denne gangen! Makan til barn som trosser mammaen sin nesten fra fødselen... Er det bare jeg som har blitt dobbeltsnytt???
Gjest Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Jeg ble også snytt for babytiden med mine! Nr 1: Hun rullet da hun var 2,5 måned, krabbet når hun var 5 mnd, og satte seg opp selv når hun var 6 mnd, ville aldri være på faget eller kose med meg. Når hun var 8,5 mnd gikk hun selv uten støtte. Helt vilt! Nr2 var litt mer baby, rullet ikke før hun var 4 mnd, krabbet når hun var 6 mnd, og gikk når hun fylte 10 mnd. Men hun hadde kolikk de tre første månedene, så det var ikke noe kos den første tiden, bare bæring og mye frustrasjon og kaos følelse. Nå er jeg bare 23 år enda, så kanskje en nr 3 dukker opp om noen år, så jeg har da sjans enda heldigvis!
ZamZam Skrevet 17. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2008 Jeg er "bare" 26, men to barn holder for meg. (hvis jeg angrer meg om en fire fem års tid, ikke dra frem denne tråden... ) Med nr en syntes jeg det var greit, jeg trodde jo alle babyer var litt aktive, men med nr to visste jeg jo at det fantes rolige og trege babyer og jeg ville ha en sånn en. Lagde jo bestillingsliste og alt ting så gikk det ikke.. God å se at det ikke er mine barn det er noe "feil" med.. Men jeg skal live deg at jeg skal ta igjen den dagen jeg får barnebarn!!! (jihuuu den forhate svigermor som sier at sånn og sånn og sånn MÅ det gjøres, ikke sånn og ikke sånn... Dulle dulle dulle og bære hele tiden og dulle litt til hahahhaha*)
Gjest Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Jeg fikk bare en sjanse til "nyfødte-dulling", men den var kort og intens! Han ville ikke ha mer pupp fra 7 mnd, og etter det har han aldri hatt tid til å kose på fanget heller. Her løper vi, uansett hvor vi skal, og kos med mamma og pappa er bare ok hvis man har minst 40 i feber...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå