mummimammo gleder seg til jul Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg skal til oslo i helgen og skal bo midt i snetrum, men det jeg gjerne vil ha tips om er gode butikker, gode tilbud, gode kafeer for lunsj osv.
Tia med 2 ♀ Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 http://www.visitoslo.com/no/uteliv.49110.no.html
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 17. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2008 takk. men det var helst sånne egne personlige erfaringer fra dere dib damer da jeg ville ha da:)
Dotten Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Er så lite i sentrum selv, men du har jo Oslo City... handlesenter, ev. Steen & Strøm. Om du vil tusle ute (om det blir fint vårvær), har du jo Bogstadveien, Karl Johan osv. Ellers kan du gå tur i Frognerparken eller St. Hanshaugen. Er stort sett gåavstand til alt, men veldig lett å kjøpe et dagskort på Narvesen å hoppe på trikken/t-banen. Kafeer ligger jo "overalt", men det er jo mye å velge mellom på Grünerløkka... Er ikke selv så kjent der da, men har jo hørt det! Håper du får en fin Oslo-tur!
Dotten Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 PS: Dagskort er gyldig i 24 timer og du kan ha med inntil 4 barn over 3 år gratis.. Står bakpå kortet. Barn under 3 år er gratis
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 17. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2008 takk for tipsene:)
Gjest Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Ta lunsjen på Bacchus ved Glassmagasinet. Ikke superegnet for barn om du skal ha med de.. Stikk innom Riktige Leker ved Aker Brygge. Anbefaler Bogstadveien for shopping av tøy. Ellers ligger Zara nede i byen også ved Stortinget. Noa Noa er bra og ligger i Nedre Slottsgate. Sidegt Karl Johan. Sten og Strøm har mye bra i øverste etg. Gina Tricot ligger i Grensen og er ganske ok. Håper dette hjalp litt!
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 17. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. april 2008 Takk for tips, ang det lunsj stedetm, jeg skal ha med en på 8 mnd? kan man gå der da?
Gjest Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Det er ikke plass til vogner der, så det blir nok vanskelig.. Kan ikke komme på noen barnevennlige lunsjsteder i sentrum akkurat nå.. Om du drar opp i Bogstadveien er Jacob Alls veldig barnevennlig!
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 17. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. april 2008 ok, jeg får kikke litt rundt ,så finner jeg sikkert noe:)
OsloMor Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Grunerløkka er kanskje litt oppbrukt for oss som bor her, men for tilreisende er det supert! Mange parker,barnevennlig og en drøss med butikker av alle typer;-).
..::i::.. Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 Cafe Stredet i Pilestredet Park er barnevennlig. Du kan sitte rett innenfor vinduene og ha et sovende barn i vognen på utsiden. Trenger du å stelle har de stellebord på do. De har nyydelig tapas Skal du mot Grunerløkka er Mecca barnevennlig -der har de burgere i mange varianter. (stellebord og god plass til vogn på utsiden -og egen lekekrok for barna!) Jeg ville heller ha gått på Aker brygge om du skal shoppe -mye mindre stress enn Oslo City. Da har du Riktige Leker i nærheten og er du interessert i interiør er House of Oslo i Vika også i nærheten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå