Gå til innhold

Andre på overtid?


mumsi tobarnsmor

Anbefalte innlegg

Eg er 9 dagar på overtid....

 

Forberedte meg heldigvis på å gå lenge over sidan eg gjekk 14 dager over sist. Men blir jo lei av å gå å ikkje vite så lenge...

Akkurat no håper eg berre å holde igjen til over helga fordi d passer superdårlig med fødsel fredag/lørdag av div grunner...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mm.. Flere her på overtid.. Men "bare" 4 dager i følge ultralydterminen, som jeg ikke tror på selv.. Hadde menstermin 28. mars, og går og venter og venter.. Var jo forbredt på overtid denne gang, jeg også.. Ble satt igang etter 14 dager sist, så jeg må vel vente en stund ennå..

 

Får håpe vi slipper vente så lenge denne gangen! Ønsker deg i allefall lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg e på 3 dag overtid etter ultralyd termin og 5 dagar ifølge mens termin. kjempe kjedlig!!! har prøvd all aktivitet,kanel,sterk mat og biola men det hjelper ikke. Snakkte med legen min og han sa at det var bare hormoner som startet fødselen så var bedre at jeg bare slappet av og forberede meg til fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er på overtid..huff om det ik gikk sakte fra før av gjør d d vertfall nå:S

er 6 dager over etter mens termin og 3 dager etter ul termin...

var på kontroll i dag og ble strippet for andre gang,, så nå blir d spendt å se:)

+ at det er full måne den 20 kanskje det er håp for oss da:Dhihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

En dårlig trøst kanskje, men jeg prøver iallefall å tenke på at overtid egentlig ikke er før 14 dager etter ul termin...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant :-) Det regnes jo ikke for overtid før det har gått 14 dager over antatt fødselsdato. På papiret fra ul-undersøkelsen min står det termin 21. april og så "overtid fra 3.05". Men da skal det jo bli satt igang også da - hvis det ikke har skjedd noe innen da. Så egentlig er det vel ikke mulig å gå så lenge på overtid i og med at man får time på sykehuset og satt igang. Det er jo en trøst. Men det er jo lett å henge seg opp i den antatte fødselsdatoen som termin - det er jo liksom en dag vi går og venter på :-)

 

Selv er jeg veldig spent på om det skjer noe på mandag - da har jeg termin, men om jeg må vente litt skal det vel gå det også. Vi har jo tross alt kommet helt hit, så noen dager fra eller til nå er egentlig ikke så ille.

 

Hold ut damer. De kommer jo ut de søte små ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det fullmåne den 20. ? Jippi! Ikkje at det hadde nåke å sei sist eg når eg gjekk over.

Men som dere skriver er jo termin alt i frå 14 dager før til 14 dager etter termindatoen.

Dvs at eg skal på overtidskontroll tirsdag. Då skal dei sjekke om alt er bra m babyen i magen og er det det blir eg sendt heim ivertfall 2 dagar til....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du føde, Musi med nr 2 på vei?? Sett på profilen din at du bor i Oslo.. Det gjør jeg også.. Fødte sist på Ahus, og da ble jeg satt igang etter 14 dager over termindagen. Skal dit igjen nå. Skal på overtidskontroll til mandag, selv om det "bare" er 8 dager etter ultralydtermin, men da er det 24 dager over menstermin og 17 dager over min egen.. (vet når unfangelsen fant sted). Fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig ville bli satt igang da.. Så det blir spennende å se! :)

 

Lykke til med innspurten! Kan ikke være så lenge igjen for noen av oss!! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dag på overtid her ja..4 dag etter mens termin...

Er veldig klar for å bli ferdig nå...

Storebror kom 10 dager før, så jeg har jo gått å ventet en stund allerede;-)

 

Blir gøy å se hvor mange av oss som føder ved fullmåne:-)

 

Lykke til alle sammen, vi får bare gjøre det beste ut av de siste dagene:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dag på overtid etter u.l termin.. å 5 dager på overtid etter mens termin....

er så lei av å venteeeeee......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager over termin dagen i dag!!! må vel hyle mot månen i kveld å be om hjelp;o) *hihi* men det haddde vært så utrolig delilig å føde uten å bli satt i gang. storesøster her kom med keisersnitt pga seteleie, og nå når denne prinsen har lagt seg rette veien kunne jeg tenkt meg at han skulle komme naturlig liksom, uten at noen "bestemmer" at nå må du ut... men men, den som venter får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kanskje greit å minne oss selv på at livet for de fleste har langt tyngre ting å by på enn å ikke ha noen født noen dager etter UL-termin? Som faktisk bare er en dato midt i de ukene det er mest sansynlig at man føder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja ja, men nå er dette et forum hvor vi har lov å klage litt på at babyen ikke vil komme ut den datoen som er satt =)

De andre tyngre tingene kan vi vel snakke om andre steder?

 

Jeg har forresten termin i dag, og ønsker absolutt ikke å gå på overtid!

Satser på at fullmånen er på min side, og at det skjer store ting i natt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så må jeg si det er litt deilig når man klikker inn på siden her, og se ett innlegg som ikke begynner med "jeg har født..." ;o)

for i dag er jeg 11 dager over termindagen, og ja det er litt tungt gitt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 4 dager på overtid nå:-( Ultralydterminen var 21.april....er så skuffet, og redd for at mensterminen kan slå til(30.april!).

 

Har prøvd å gå lange turer, gå i trapper, spise sterk mat...fortsatt ingen action. Misunner de som allerede har født! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk EWinnem!

Eg fødte på Ahus sist og Ullevål denne gangen. Eg blei ikkje satt i gang noken av gangane, men gjekk 14 dager over sist og 12 dager over denne gangen.

 

Eg fødte faktisk ved fullmåne! Den 20. april.

Men har ikkje hatt tid til å komme inn hit før no fordi vi flytta rett etter fødselen, så det har vore mykje styr og stress!

 

Du har vel også født no?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "Musi tobarnsmor"!

 

Ja, jeg har født, jeg også!! :) Ble satt igang, denne gangen også.. Hadde drømt om å slippe det denne gangen, men... Ikke alt en kan bestemme selv!

 

Kos deg med babyen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...