*Super*Mamman* Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Var på UL i går, og jordmoren konstaterte lite hode på denne karen også.. De to andre barne mine ble født med et hodeomkrets på kun 32 cm ved terminen, og dette tilsvarer jo et foster ca i uke 32-33... Også denne babyen får så lite hodet... Jordmoren hadde aldr vært borti fullbårne barn med så småe hoder før sa hun... Skjønnner ikke hvorfor, må være noe genetisk sikkert... Men er jo enklere/bedre for meg når ungen skal ut da:) Er nok for å være snill til mammen sin tenker jeg, hehe:) Guttene har tatt igjen hodemålene i løpet av det første leveår, så hodene deres er normale nå da:)
Singeline Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Det var interessant å høre om! For jeg er selv noe forundret. Jeg VET når jeg hadde sex og dermed ca når jeg ble befruktet, men ifølge ultralyden ble babyen unnfanget nesten 2 uker etterpå. På grunnlag av hodeomkrets på ultralyd. Så jeg har nå gått og vært stresset fordi babyen sannsynligvis har et lite hode - jeg VET jo når jeg hadde sex. Godt å høre at babyen kan ha lite hode uten at noe er galt.
cille35 Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Hei, så lettet over å se at vi er flere!! Min førstefødte hadde 31 cm i hodeomkrets, og det ble den gangen bare kort bemerket at han hadde liten hodeomkrets (han var ellers lang som bare det.. 55 cm). Han er i dag en absolutt normal guttunge på 8, men fremdeles en lang gutt på 1.45 cm. Nå er jeg gravid med jente, og sykehuset har i forbindelse med en ekstra ultraly på grunn av høyt sf-mål (utrolig nok) hengt seg opp i at hodeomkretsen er - 12% av normalen. Altså går vi til vekstkontroll hver 14 dag, og jeg bekymrer meg selvsagt for at det er noe galt selv om legen sier hun vokser fint og følger "sin kurve". Jeg har innerst inne en tro på genetikken her, for min egen hodeomkrets er 54 cm (husker jeg måtte bestille russelue spesielt) og mannen min har 56 cm, som også er lite. Med forbehold om at vesla i magen er normal, er jo små hoder absolutt å foretrekke under fødsel. Lykke til!
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 hei mine døtre har vert 32 cm og 33 cm rundt hodet,begge er helt normale jenter og ingen komenterte det når de ble født, de er nå 5 og 7 og begge er helt normal i vekst:) spent på hva neste har i hode mål, greie mål når de tross alt skal ut;)
3jenter Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Jeg har født tre fine jenter, alle med hode omkrets 32, 33 og 33. Har ikke vert noe som helst problem. De har alle vokst veldig fint og jevnt i ettertid.
Gjest Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Hhhmmm.... jenta mi var 33cm rundt hode... å jordmor sa ingenting om det.... å hun vokser godt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå