Gå til innhold

Uregjerlige unger! (Samme som kranglesiden)


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Hva gjør man som nabo til en 14- åring som er utagerende og utprøvende? (Og ja, Gro ville vært glad over mitt engasjement som nabokjerring)

 

Jeg er litt sjokkert over moren til denne jenta som synes at alt er helt greit, noe det faktisk ikke bør være..

 

* Hun setter de yngre barna op mot hverandre og lager konflikter i nabolaget.

* I fjor drakk hun øl åpenlyst på lekeplassen. (Kl 13 midt i uken)

* Banner som en bryggesjauer og har en lite tiltalende væremåte overfor mor.

* Kler seg seksuelt utfordrende og har en meget seksuell opptreden overfor andre barn.

* Tagger ned dukkehus, lyktestolper og andre fellesarealer.

 

 

Bør man/bør man ikke gjøre noe i slike tilfeller?

(Da tenker jeg på BV)

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker bekymringsmelding. Dette er ikke noe godt utgangspunkt for en 14 åring.

Skrevet

Ja jeg har vært inne på tanken, spesielt etter at jeg ba jenta om å fortelle mor at jeg hadde tatt henne på fersken i å drikke. Mor sa bare da at det var ikke så nøye det mne hun skulle holde et øye med henne.

 

 

Skrevet

Bekymrings melding er nok på sin plass, men etter hva jeg har sett av lignende tilfeller så er det trolig for seint for lengs. Men kansje kan naboungene berges før de også blir "forderva"?

Skrevet

Etter Øldrikkingepisoden i fjor var det flere barn som skygget banen - heldigvis!

Skrevet

Tyder på at hun kan slite med endel, kansje mobbeoffer siden hun henger etter yngre unger og oppfører seg slik som hun gjør?

 

Skal ikke se bort fra at moren burde had endel veiledning, har hun yngre søsken kansje?

Skrevet

Ingen yngre søsken, mor og far er skilt og mor har liten innflytelse på datteren.

 

Jentungen sliter med noe, det er het sikkert.

Skrevet

Jeg vil nok ikke si meg enig i at barnevernet er rett instans, men BuP er kanskje mer riktig?

Det virker jo som barnet trenger et par ting; deriblandt klarere grenser, mer oppfølging og kanskje en hurtiginnføring av årsak vs konsekvens?!

 

Skrevet

Jeg vile ikke nølt med å sende en bekymringsmelding til enten barnevern eller en annen passende instans, bufetat, bupa etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...