Dronningen! Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Hva gjør man som nabo til en 14- åring som er utagerende og utprøvende? (Og ja, Gro ville vært glad over mitt engasjement som nabokjerring) Jeg er litt sjokkert over moren til denne jenta som synes at alt er helt greit, noe det faktisk ikke bør være.. * Hun setter de yngre barna op mot hverandre og lager konflikter i nabolaget. * I fjor drakk hun øl åpenlyst på lekeplassen. (Kl 13 midt i uken) * Banner som en bryggesjauer og har en lite tiltalende væremåte overfor mor. * Kler seg seksuelt utfordrende og har en meget seksuell opptreden overfor andre barn. * Tagger ned dukkehus, lyktestolper og andre fellesarealer. Bør man/bør man ikke gjøre noe i slike tilfeller? (Da tenker jeg på BV)
KaMa Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Jeg ville tatt kontakt med BV. Er det ingen problemer i sikte (!) så er ingen skade gjort, og dersom det er grunn til bekymring så har ungen mulighet til å få hjelp. Jeg syns uansett at en unge på 14 år som drikker øl kl 13, går utfordrende kledd og har en generelt destruktiv oppførsel (som du beskriver) signaliserer ganske sterkt at ting ikke er ok.
Dronningen! Skrevet 17. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2008 Jeg heller jo mer og mer over å ringe BV fordi mor bare fnyser av ting som skjer. Hadde en samtale med mor etter øldrikkingen og det virket som hun ikke brydde seg. Det er egentlig vondt å se på hennes atferd, jeg ser jo at hun ikke trives med seg selv. (Men det er det jo mange 14- åringer som ikke gjør) Som du sier, er det ingen problemer i sikte(!) så kan det jo ikke skade med en tlf. Takk:o)
KaMa Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Om mor bare fnyser av åpenbare problemer så er jo det et problem.. Dersom jeg skulle ha blitt konfrontert med at jeg evt hadde tatt kontakt med BV, så ville jeg definitivt også brukt morens fnysing som en grunn til at hun ikke hadde noe å bekymre seg for. Jeg har fremdeles lyst å flytte til sikte. Bra vær og ingen problemer.. Sukk.
Dronningen! Skrevet 17. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2008 Akkurat sånn tenker jeg også. Fnysing sier meg at man ikke bryr seg! I Sikte finnes ikke slike barn... Der har alle barna englehår og hvite ledige klær. Ingen blir møkkete, alle spiser pent og forguder foreldrene sine. Trassalderen er til og med avskaffet! Tjo-hoi:o)
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Jeg vil ha sånne naboer som deg, jeg også. Du gjør rett i å bry deg. Mulig du er den ene personen som er sterk nok rundt jenta til å få henne på kjøl. Men jeg forlanger å ha med svart-rotta mi til Sikte, han er så fin atte!
Dronningen! Skrevet 17. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2008 Takk det var pent sagt Luten. Men jeg tror mor og datter har en liiiitt annen oppfatning... Svart-rotte?? Om du kler på halen er det helt greit
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Pøbelrottas hale er av - eh- en litt annen type, hehe, det var liksom ham jeg tenkte på, ungen som aldri trenger å sortere vasketøyet sitt for alt er jo svart uansett... Veslekos kan godt gå i hvite flagrende, men ville nok foretrekke rosa, hva med Flisa? Nei, du får ingen takk fra dem nå. Men muligens kan datteren om hun klarer seg gjennom ungdomsåra tenke tilbake og være takknemlig for at NOEN brydde seg nok til å få andre instanser inn i livet hennes.
KaMa Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Ah, jeg liker rotter. Særlig i Sikte. De er noe av de fineste kjæledyrene man kan ha. Av en eller annen grunn ser jeg for meg Sikte som litt østover, et sted litt nærmere østlandet enn vest. Ganske sånn rake vegen mot øst. Og så er det litt sånn som øyen Ruffen bor på. Det er ikke synlig for folk flest hele tiden..
KaMa Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Han er sikkert en like fin rotte, om enn ikke som kjæledyr.. :-/
Dronningen! Skrevet 17. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. april 2008 * flire* Åhh, jeg skjønner, det var liksom ikke rotterotte vi tenkte på.... Flisa vil nok helst ha rosa hun også, med sommerfuglvinger. Der det er hjerterom er det husrom:o) Ja det hadde vært fint å sett henne vokse opp som en gjennomtenkt ungdom som ikke trengte å gå på kant med seg selv..... Håper det ordner seg:o)
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Det er et vesentlig hovedpoeng med Sikte, ja - at vi ikke har tenkt på det før, for lenge siden jeg leste Ruffen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå