Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 - må man på 6ukers kontroll hos legen? jeg fødte jenta mi noen dager for tidlig og ringte ett par dager etter fødsel for å avbestille siste svangerskapskontroll. Hadde egentlig tenkt å bestille time til kontroll da, men alt legen sa var: du får ringe om du trenger oss da!Virket ikke som det var vanlig praksis hos han..? eneste grunnen til at jeg kunne ha tenkt meg dit er for å få resept på minipillen, men det kan jeg jo i teorien gjøre over telefon. - skal i bryllup i sommer og bestemor skal sitte barnevakt (jenta er nesten 4mnd da). I forhold til melk, bør jeg da pumpe eller gi mme?for da må jeg nesten begynne å pumpe på forhånd, greit å planlegge litt:) og hvor mye bør man pumpe???har jo ingen aning på hvor mye hun får i seg når hun ligger der..
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Man må vel strengt talt ikke på etterkontroll. Jeg dro for å vise frem lillemor jeg! hehe.. Legen mi ble kjempe glad for å se henne, da vi hadde en god kontakt hele svangerskapet. Jeg skulle også ha minipille da. Husk at du får gratis GU om du ønsker ettersjekk "der nede" og da. Jeg ville nok anbefalt deg å pumpe og fryse ned melk om du fullammer til vanlig. Mange små reagerer med magevondt om de plutselig får MME når de er vandt til MM. Det får iallefall jenta mi (har gitt MME når jeg har vært ut et par ganger). Når hu er 4 mnd spiser de vel mellom 120-200 ml pr måltid tror jeg. Er ikke helt sikker da jeg fullammer selv, så ser liksom ikke hvor mye hu får i seg. Les innpå www.ammehjelpen.no så finner du lure tips og råd der :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå