Gå til innhold

Dere som ammer, tar dere et glass vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at de sier man kan det, men er litt skeptisk til å gjøre det selv..

Gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ikke gjort det selv, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det i framtiden heller. Føler at det er noe usikkert ved det. Men helsesøster som var her på hjemmebesøk sa at man kunne ta et glass vin eller øl om man viste at barnet kom til å sove i 3timer , eller ikke skal ha mat på 3timer. (tar 3timer før det er ut av kroppen).

Skrevet

Ja har tenkt å gjøre det snart :-). Blir nok pumping de første gangene, og etter et glass er det ute av kroppen på 3 timer. Når t.o.m. ikke Gro Nylander og andre ikke advarer mot (et begrenset) alkoholinntak, så er det helt sikkert ikke farlig. Var helt totalavhold under graviditeten, så det er nesten et år siden forrige glass vin ... Eller en utepils . Gleder meg!

Skrevet

Jeg gjør det, men ammer ikke like etterpå.

Så jeg gjorde ikke det da ammingen fortsatt var ofte og forutsigbar.

Men nå er jenta mi 9,5 mnd, og legger seg tidlig, så det går helt fint!

:)

Skrevet

Jeg gjør ikke det. Ammingen hos oss er fortsatt ofte,- (hver 3. time - Fullammer, jenta er 5 mnd).

Så om jeg skal ha et glass vin må jeg isåfall ha ei flaske i bakhånd.

Skrevet

Jeg gjorde det når jeg visste at det var 3 timer til neste gang(ammer ikke nå lenger)

Skrevet

Jeg har gjort det etter at ungene er over 6 mnd, men da begrenset inntak selvfølgelig;)!

Skrevet

Jeg gjør det - har gjort det siden snuppa fikk litt rutiner på soving på kvelden. Tar et glass etter at hun har lagt seg gjerne til god mat i helgene - da sover hun en del timer før hun skal ha mat igjen. Det blir så lite promille av et glass og det forbrenner jeg lenge før hun skal ha mat igjen så jeg har overhodet ingen betenkeligheter med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...