Gå til innhold

Graviditet i dyreverdenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har oppdaget at vi er 2 gravide i heimen for tida! Fru chinchilla er nemlig også på tjukka... Først tenkte jeg at heldige henne, som bare er gravid i 111 dager (altså drøyt 3 måneder). Akkurat nå synes jeg det høres ut som en mer behagelig lengde på et svangerskap enn våre 40 uker. Men så begynte jeg å tenke litt (og se litt på henne). Dette er hennes tredje svangerskap på et drøyt år (første barnet kom 31.12.06). Etter den første fødselen hoppet her chinchilla rett på henne, og dermed var det på'n igjen (og tvillinger i april -07). Ungen(e) som kommer har allerede 20 tenner på plass, så det skjer hun skriker litt når hun ammer. Til gjengjeld går de over på tørrfor allerede første uka da!

Og formen hennes? Hun ligger rett ut, spiser litt, og legger seg igjen, og eser ut. Det er bare så vidt hun orker å bade, som hun ellers er gal etter.

Konklusjonen min? Jeg vil nok heller gå i mine 40 uker med litt trøtthet, moderat (foreløpig) vektøkning, fødehjelp på sykehuset, 1 års permisjon etter fødsel (hvor også far skal ta seg av barnet), og én unge som ikke biter meg i puppen med tenner allerede første dagen. For ikke å snakke om å slippe den idiotiske mannen som skal ha seg på nytt ti minutter etter fødselen ;-) Vi skal nok overleve bleieskift og mating en god periode framover også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, samtidig må jeg si at jeg var litt misunnelig på katten - som fødte fire stykk på 1,5 time (fra fødselen startet!), og nå flytter de hjemmefra, 13-14 uker gamle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...