Gå til innhold

Barnedåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min sin lille jente skal døpes snart.

Vi har nå fått invitasjon til denne dagen.

Samboer og jeg,datteren min og minstemann er bedt.

Den helgen har vi bonusbarna...Det har ikke vært spørsmål om vi har de og nå grubler jeg på hva vi skal gjøre.

Jeg har svart på sms foreløpig, at da må jeg eventuelt komme alene med ungene mine.

Har ikke fått svar på dette...

Hva tenker dere,hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok sikkert snakket med søsteren min om dette og forklart at disse er en naturlig del av deres familie.

Hadde nok forventet at alle ble bedt......det kan jo være fryktelig sårende for bonusbarna dine å bli utelatt fra en sånn familiefest.

Håper søsteren din er raus på dette og innser at det å evt ekskludere ikke fører noe godt med seg.

Vanskelig å stå midt i mellom for deg.

Har vært i situasjoner hvor sambos familie har hatt store feiringer og de har alltid inkludert mine særkullsbarn. Noe som både de og jeg, og sambo har satt enormt pris på, samtidig som en faktisk nesten tar det for gitt, for de er jo ikke mindre verdt enn felles barna:-)

Det var mine tanker:-)

Sender deg en klem og krysser fingre for en inkluderende søster:-)

Skrevet

En barnedåp er en familie-begivenhet hvor alle som hører med skal få være med. Det er i allefall mitt synspunkt

Jeg ville rett og slett sett på det som en forglemmelse fra søsteren din sin side. For hun har vel ikke tenkt at de ikke skulle få komme.

De er jo en del av deres familie.

Jeg tror nok jeg ville tatt en telefon og fått en oppklaring i dette her.

Og jeg er såpass sær noen ganger at jeg nok hadde tenkt at om hun ikke ville ta i mot dere alle, så trenger hun ikke ta i mot noen.

Skrevet

Jeg tror nok ikke det er en forglemmelse.....for da hun ringte å varslet om dagen og ba oss holde av...sa jeg at jeg ikke visste om det var en "ungehelg" Hun svarte ikke noe spesielt på det,men sa at vi kom til å få invitasjon.De er spesielle og sære.

Det er nok ikke henne som bestemmer i heimen der....Vet ikke om dere husker et tidligere innlegg der vi ikke ble invitert i eldste sønns bursdag,fordi jeg ikke var fadder...Men nestemann fikk vi komme fordi jeg er det,men der ble broren min med familie utelatt.

Hun sa da at hadde det vært opp til henne, skulle heller vi fått kommet enn mannens fadderbror.

De har plass nok,og penger nok..det er en enkel koldtbordlunsj som min mor lager i stand...Så grunnen er vel styret med så mange mennesker...det var det angående bursdagene.

Ja det er sårt,sårt for samboeren å se at hans barn blir ekskludert...og den søndagen blir det sårt for hans barn når vi pyntet og med pakke kjører avgårde,og de blir igjen enten med barnevakt,eller hjem til moren. De er 7 og 9 år så de skjønner jo.

Og om samboer blir igjen med dem..kan de jo føle på at de er deres skyld at ikke han får gå.

Det er snakk om to barn...to fra eller til spiller vel ingen rolle vel.

Jeg tenkte tanken i går kveld,da hun fortsatt ikke hadde svart på sms min...at jeg kommer til å takke nei for alle oss.

Jeg sender den en gang til å ser hva som skjer.....

Resultatet blir nok at da er det jeg som er vanskelig og vrang,og "ja da får de bare komme da" hmmm...og hvor hyggelig er det da?

Skrevet

Ikke lett når det er sånn det er.........men, dere er en familie og jeg tror jammen jeg hadde tenkt at alle eller ingen. Så fikk det stå til.....

Om hun sier det er greit at alle kommer, så trenger uansett ikke barna vite noe om omstendighetene, selv om det blir litt bob bob for dere voksne.......

Sender en diger klem til jeg...noen ganger er ikke familie helt som man håper....

Skrevet

Uff, dette her hørtes rett og slett kjedelig ut...

Det finnes virkelig mange rare mennesker i den nærmeste familie også

vi har noen sånne vi også, Egentlig begge søstrene til mannen min, og vi har rett og slett valgt de bort.

Sære mennesker stjeler så mye energi fra en, som rett og slett er godt å bruke på andre ting.

Det er helt klart sårt og vanskelig.

Men jeg ville nok stått på mitt og sagt alle eller ingen. Sortering av "verdige" familie-medlemmer er jo rett og slett slemt gjort.

Håper søsteren din ser det og kommer til fornuft.

Masse klemmer sendes deg i mellomtiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...