Gå til innhold

Nå har det startet.................... : (

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bekkenløsningen kom tidlig denne gangen (er snart 24 uker på vei). I forrige sv.skap ble jeg sm pga. bl i uke 34.

I dag er første fraværsdag og det ser ut som jeg ikke kommer tilbake for fullt før etter permisjonen, men nekter at det var siste arb.dag før permisjonen. Har en sønn på snart 2 år jeg må følge opp også, så jeg må jo ta hensyn. Ikke lett dette her, med dårlig samvittighet overfor jobben og også ta hensyn til meg selv.

Fler som er sykmeldt pga bl ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. begynte med 50% sykmelding for to uker siden (er i 28. uke) og i går ble sykmeldingen økt til 60%.

Nekter å gi meg helt ennå, men ender vel med at jeg er innom en time i uke eller noe :-D

Blir skrullete av å være så mye hjemme!

Skrevet

Men i motsetning til deg har jeg bare meg selv å tenke på, dette er mitt første barn. Føler virkelig med deg.

:-)

Skrevet

jeg ble aktiv sm i går..så for jeg se hvordan d går:)

Skrevet

jeg er også sykemeldt pga bekkenløsning, jobber 3 halve dager i uka!! er det jeg orker!! skal orke noe hjemme også da jeg har en gutt på snart 3år som krever sitt... syns det er deilig å kunne jobbe litt, ellers tror jeg tiden blir ekstra lang, har termin 29.august!!

Skrevet

Går dere til noen form for behandling ?

I forrige sv.skap fikk jeg henvisning til fysioterapeut, men han mente at det ikke var så mye han kunne gjøre så sent i sv.skapet (uke 34), så han sa at det beste jeg kunne gjøre var å spare pengene og heller prøve å bevege meg litt forsiktig.

Sist hadde jeg bl frem til 6 mnd etter fødselen og er redd for at det samme skal skje denne gangen også.

Skrevet

Kjenner mer og mer til bekkenet etter som ukene går:(

Har to gutter fra før på 4 og 5år som krever sitt,men jobber heldigvis bare to kvelder i uka akkurat nå. Går skole som jeg tar over nettet for tida,så jeg klarer meg foreløpig med en aktiv sykemelding.

Jeg har tidligere gått til ostiopat for kraftige menssmerter,stiv nakke og vond rygg,noe som har gikk fantastiske resultater. I går fikk jeg et tips om at disse teraputene utgjør underverker på bekkenløsning også,og det bare etter noen få behandlinger.... Så det skal jeg prøve nå!!

Koster kanskje litt mer enn fysioterapaut,men man trenger som regel færre timer;)

Verdt et forsøk. og for din del da som var plaget i så lang tid etterpå,ville jeg absolutt anbefalt det. Anbefalingen er vel og merke på grunnlag av de resultatene jeg har hatt av andre plager,for har som sagt ikke prøvd det selv for bl:) Men det skal jeg!

Lykke til!!

Skrevet

Hei

Jeg er også sykemeldt pga bekkenløsning, begynte med 20% sykemelding, så fikk jeg diagnosen og ble sykemeldt 100% i to uker. Da holdt jeg på å bli gal, så nå er jeg aktiv sykemeldt. Jobber to dager i uka, fire timer hver gang. Kjenner at det er evig nok, men det er godt å dra på jobben, se folk man kjenner og sånn.

Jeg har begynt med bassengtrening to dager i uka, var der på tirsdag og i dag, og synes det er kjempedeilig. Det koster 600,- for 12 ganger a 3 kvarter. Får det refundert etterpå. Deilig trening, som jeg anbefaler.

Nå har jeg på en måte en dag i uka der jeg ikke skal noe, da bassengtreningen er hver tirsdag og torsdag, også velger jeg hvilke dager jeg vil jobbe. Godt å ha noe å gjøre:)

En annen ting jeg anbefaler, er å gå tur. IKKE på asfalt, det gjorde jeg i går, og da hadde jeg VONDT etterpå. Gå rolig i litt kupert terreng, halvtime-tre kvarter 2-3 ganger i uka. Deilig:) Jeg har hund, så jeg må ut uansett når ikke sambo kan, men det tok litt tid før jeg skjønte at jeg følte meg bedre hvis jeg rørte litt på meg. Bare lytt til kroppen, ikke gå fortere eller lengre enn du tror du orker. Erfaringsmessig så "stivner" man hvis man blir sittende i ro for lenge.

Jeg er forresten 26 uker på vei:)

Skrevet

Æ blei sykemld 70% i uke 12 og en mnd etter fullt. Ville bare gråte di 2 siste timene på jobb:( Blei litt bedre ett par uke etter æ blei fullt sykemld. Har en gutt på snart 3 hjemme som æ for d meste har aleina pga pappaen jobber skift arbeid. E jo i barnehagen om dagen heldigvis.

Tok litt tid får æ forsto at d va bk pga at æ e plaga me setemusklan fra før, men når æ ikke klarte å ta mæ av ongen syns æ grensa gikk.

Går til fysioterapaut 3 gang i uka en halv time som legen min ordna så æ betale ingenting. E ikke bedre men ikke mye værre. Vet mer ka æ kan og ikke kan gjøre og prøve å holde mæ til d. Fysiterapautn gjør sånn at musklan ikke blir så stiv og trur d hjelpe litt for at æ ikke skal bli værre, men ikke mer enn d. Trene litt hjemme sånne øvelsa han har vist mæ.

Bor på en litn plass å har ikke mulighet til nå anna slags behandling. E gla for den hjælpa æ får:)

Skrevet

Fått det jeg å.

Værker i ene siden nå,men er vel ikke så mye å få gjort.

Får høre med legen når jeg skal dit om 2 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...