Gå til innhold

Dette med retten til permisjonspenger....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha jobbet 6 av de 10 siste mnd før man blir gravid, eller 6 av de 10 siste mnd før fødsel?

 

Hvis man ikke har krav på permisjonspenger, får man vanlige dagpenger da?

 

Takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dei 6 av dei 10 siste før fødselen. Har du ikkje dette, får du eingangsstønad på ca 33 000,-. Denne kan du få utbetalt 3 mnd før terminen. Ein får ikkje dagpengar.

Skrevet

Ja, en må ha jobbet minimum 6 mnd, og siden en må ta ut permisjon senest 3 uker FØR fødselen, må en ha rukket og jobbet 6 mnd før permisjonen begynner..

Skrevet

& av 10 mnd før permisjonen starter. Permisjonen kan startes 3 mnd før termin og senest 3 uker før termin.

Skrevet

Bestemmer man selv om permisjonen begynner 3 mnd eller 3 uker før termin?

Eller er det legen?

Eller arbeidsgiver?

Skrevet

Man bestemmer selv når man vil starte permisjonen.

Skrevet

Hvorfor skulle noen ville starte permisjonen før de må? Kanskje fordi de er dårlige, men da burde de vel heller sykemeldes? De mister jo viktig permisjonstid sammen med barnet etterpå. Permisjonen er jo bare så og så mange uker til sammen...

Skrevet

Noen har ikke jobb de siste mnd før termin og ikke rett på arbeidsledighetstryggd da kan det lønne seg å starte tidligere slik at man oppfyller kravene.

Det er vel hovedsaklig derfor det er mulig å starte før.

 

Og kan for noe ha en betydelig forskjell. et års permisjon med 80 %lønn som man begynner 3 mnd før permisjonen. Eller bare bare få engangsstønad og derfor karnsje måtte ut i jobb når barnet er bare et par mnd. Eller klare seg uten penger....................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...