Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli litt gal, jeg.,... hehe.

Det er jo "allergisesong" og det jeg sliter aller mest med er hosteanfall. Selvfølgelig kommer de oftest på natten og jeg våkner naturlig nok. Blir veldig sliten av å våkne 3- 4 ganger på natten av dette + å våkne 2-3 ganger av Mini som vil ha mat.

Jeg ammer. Sønnen min er en måned. Jeg ringte legekontoret i går, og de sa at det var INGEN allergipiller jeg kunne ta ettersom jeg ammet.

Sukk... sukk...

Så nå søker jeg virkelig alle type råd, og håper noen av dere har noen tips, erfaringer, kjerringråd - ja, hva som helst, å dele med meg.

På forhånd TUSEN TAKK for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du KAN faktisk ta Polaramin, men det blir jo en vurderingssak fra legens side dersom risikoen veier opp fordelene. Når du får så nedsatt livskvalitet pga dette mener jeg absolutt at fordelen veier opp for risikoen.

Snakket du bare med de "bertene" i disken eller snakket du med en lege?

Jeg hadde også tatt opp til vurdering å gi litt flaske innimellom dersom du kan pumpe ut et lite lager, ta medisin og få en god natt med søvn, også heller ta en medisinpause.

Anbefaler også kiropraktor kombinert med akupunktur.

Skrevet

Det ble jo bare knot..... Fordelene veier opp for risikoen, så klart...!!!

Skrevet

Smør med mentholatium under føttene, det skal visst hjelpe mot hoste!

Skrevet

Tusen takk for svarene jeg har fått!

"Bertene" i skranken snakket med legen før de snakket med meg. Men jeg skal ha 6- ukerskontroll om halvannen uke, og vil nok ta opp dette igjen. Skulle jo aller helst sett at det fantes noe som var helt trygt. Er så veldig redd for å skade den lille.

Hvor får jeg kjøpt mentholatium? Det må jeg virkelig prøve!

Har svak astma også. Noen som vet om det er noen astmamedisin som er ok å ta?

Skrevet

ventolin kan hjelpe... atma medisin...

Skrevet

astma medisin skulle det stå det ja. det hjelper i allefall når jeg hoster... bruker det hele tiden når jeg er forkjølet.

Skrevet

jeg mener og tro det, man ta en tlf til legen for sikkerhet skyld.

men jeg husker at han sa ingen ting til meg, når jeg sa at jeg brukte det... jeg bruker det jo ikke hele tiden, det er jo bare når jeg er forskjølet... det skal jo hjelpe meg å puste og kommer gjennom nattå...

jeg brukte det også under svangerskapet

Skrevet

Jeg kunne heller ikke ta allergitabletter når jeg ammet minsta, men jeg fikk tilbud om en sprøyte som jeg fikk 1 gang og som varte hele sesongen! Den funket bedre enn ingenting:-)

Skrevet

Ringte til legen, men måtte ha time for å få skrevet ut ventoline. Kunne komme på akuttime i morgen. Gjør nok trolig det.

Kan jo høre om den sprøyta samtidig. Vet du hva den het?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...