Gjest Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/17/532802.html Jeg begynner virkelig å lure på bh om dagen når de stikkes med tegnestifter og glemmes i skogen... I vår bh skifter de ikke bleier! Nå må de skjerpe seg!!
mamman til to gutter Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Skremmende av barnehagen og veldig flott av jenta som fant han! Tror ikke det hadde slått meg at det kunne stå tlfnr på klærne hans så jeg kunne ringe foreldrene...
Ådæven Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Herreli, er det mulig? Jeg hadde blitt rasende, det gpår ikke an. En 2 åring kan det jo skje all verdens med på egenhånd. De MÅ telle barna til en hver tid...noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne følge med på min 2 åring konstant. Han elsker å være i barnehagen da...
Poteto Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 off. så sykt at sånt skjer.. vil ha ungen hjemme eg viss det skal være sånn.. skjønner at folk heller er på jakt etter ei skikkeli dagmamma enn å ha dei i bhg..
Espoir Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Huff, ja jeg leste det nettopp. Det er jo ganske horribelt. Men likevel er det med tegnestiften på en mårre verre, fordi det er bevisst "ondskap" mens denne gjenglemmingen var en slurvete glipp. Som jo aldri, aldri skal kunne skje, og som kunne ha fått fatale konsekvenser.Eller la oss si et er ille på en annen måte - begge deler er alvorlige.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Dæven døtte jeg hadde klikka i dobbelvinkel! Og når de atpåtil ikke hadde oppdaga det før mora kom med han, helt utrolig!
Gjest Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Trist at sånt skjer, men jeg syns det blir litt latterlig når dere trekker konklusjoner om at dette gjelder alle barnehager... Jeg ville for eksempel mye heller ha barna mine i barnehage enn en vilkårlig dagmamma :-S
Tia med 2 ♀ Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Som en person som har jobbet i barnehage i mange år syntes jeg det er helt forferdelig, og fatter ikke at de klarer å glemme et barn, og det er mange slike saker i løpet av det siste året syntes jeg. I alle steder jeg har jobbet har det alltid vært gode rutiner på hvilken voksen har ansvar for hvilke barn på tur og man så er man nøye med å passe på "sine" barn og samtidig passer på at hele gruppa er der. Jeg antar det er mange voksene på avdelingen og at ingen oppdaget at et barn ikke var med dem, betyr at de ikke gjorde jobben sin, sånne glip skal Aldri skje. Takk og lov at det gikk bra denne gangen.
Gjest Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Jef er enig med deg, Spetakkel. Det er bare så mye dritt en hører og ser. Selv har vi fått kommunal bh fra høsten og håper det blir bedre enn den vi har nå der de ikke bytter bleie på barna ofte nok. Men, hadde de stukket jenta mi i hånda med tegnestifter hadde jeg nok heller sluttet i jobben.... Den var en tråd om det i går kveld.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 At det går ann!!! Hadde klikket fulstendig om jeg hadde fått en sånn telefon!!
Gjest Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Ja, vi har kommunal barnehage, og har ingenting å klage på. De er kjempeflinke :-)
Dronningen! Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Jeg har jobbet i flere år med barn i forskjellige aldre... Ja,jeg vet at man skal ha full kontroll på alle barn men tenk som så at dette barnet går sist i rekken. Ja, det skal egentlig gå en ansatt bakerst slik at ingen henger etter men nå skjedde jo dette. Og hveldigvis hadde det en lykkelig slutt. De ansatte i barnehagen er bare mennesker de også. Har dere aldri gjort graverende feil i privatliv eller jobb? Feil som ville vært skjebnesvangre for andre mennesker.... Nei,jeg synes ikke at dette er greit med denne episoden men vi er bare mennesker og som kjent er det menneskelig å feile! (Jeg hadde nok klikket i vinkel hadde jeg ftt en slik telefon, men det hadde vært av redsel for hva som KUNNE ha skjedd)
Ådæven Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 Self kan alle gjøre feil, men denne feilen godtas ikke av meg. det minste de skal gjøre er å ha kontroll på barna på tur. klarer de ikke det får de la være å gå på tur. om de skulle glemme å skifte bleie osv kan jo skje, men dette kunne endt med døden. Jeg hadde blitt RASENDE og hatt null forståelse for evt unnskyldninger
Dronningen! Skrevet 17. april 2008 #14 Skrevet 17. april 2008 Men ville du godtatt at sjåfører som har drept i trafikken skulle få fortsette å kjøre? Skal leger som gjør en feilvurdering få fortsette i jobben sin? (Ja det er flere leger som mister jobben sin etter graverende feil men noen får også fortsette) Den "feilen" i barnehagen ville jeg også hatt problemer med å svelge, bare sånn at dere ikke tror at jeg synes det er helt OK....
___ Skrevet 17. april 2008 #15 Skrevet 17. april 2008 Jeg er egentlig ikke så overasket over at slikt skjer av og til jeg. Forskjellen på i dag og tidligere tror jeg først og fremst er at media skriver mye om slike ting nå. Vi får jo høre om enhver hendelse i hele landet og noen fra andre land. Når vi tenker på hvor mange barnehager og hvor mange unger det dreier seg om så hadde jeg nesten forventet flere slike hendelser. Tidliger var ikke slike saker noe for avisen. De var rett og slett ikke fremme i lyset på samme måte som i dag.
Alba44 Skrevet 17. april 2008 #16 Skrevet 17. april 2008 Må si en ting: jeg har jobbet i bhg i mange år og feiler gjør vi dessverre innimellom, men å glemme et barn på tur det gjør man ikke!! Uff uff....
Dronningen! Skrevet 17. april 2008 #17 Skrevet 17. april 2008 Men Alba, hva om det var akkurat det som skjedde hos dere... Ville du da sett på deg selv som en lite dyktig barnehageansatt? Poamin har et poeng her ang media. I dag gjør jo avisene alt for å selge flere aviser til oss sensasjonshungrige mennesker
___ Skrevet 17. april 2008 #18 Skrevet 17. april 2008 Selvfølgelig bør det ikke skje, men folk gjør feil og det må vi finne oss i. Den eneste måten å gardere oss 100% mot at unger blir borte på tur med barnehagen er at de ikke får dra på tur, alle andre tiltak bare reduserer rissikoen. Ettersom jeg synes turer er viktig må jeg desverre akseptere den bitte lille risikoen for at noe kan gå galt. Sån er det på alle områder i livet. Heldig vis gikk dette bra. Det gjør det jo også i de fleste tilfeller der barn blir borte. Likevel er det veldig viktig å minimere risikoen for at det skal ske ved å ha gode kontrolltiltak og annet.
Alba44 Skrevet 17. april 2008 #19 Skrevet 17. april 2008 Å telle barn på tur skal gjøres OFTE og ALLTID når man har stoppet et sted for å spise niste og lekt. Så; å glemme et barn er en grov svikt av rutinene. Hadde jeg glemt et barn, så hadde jeg ihvertfall blitt skremt av meg selv :-/
___ Skrevet 17. april 2008 #20 Skrevet 17. april 2008 Selvfølgelig hadde du blitt skremt. Det ble nok de det gjaldt også. Sansynligvis går de grundig gjennom rutinene og forsøker å finne ut hva som var årsaken til glippen slik at det ikke skal skje igjen, men slike ting skjer selv om man har rutinene på plass. Kan du med hånden på hjertet si at du aldri i noen sammenheng har brudt noen rutiner eller regler på jobben? Aldri oversett et stoppskilt, jobbet lengre enn du har lov til, eller noe annet. Vi gjør feil innimellom alle sammen. Det er ikke noe å bli overasket over.I 99% av tilfellene får brudd på rutinene ingen neggative konsekvenser. Det er i de få tilfellene noe galt skjer at det blir oppdaget.
To tette + snart ei med flette Skrevet 17. april 2008 #21 Skrevet 17. april 2008 Herlighet!!! Også hadde de ikke merket at han var borte da mor kom med han engang!!!! Utrolig oppegående bran som fant han da, takk for det!!
Gjest irismor Skrevet 17. april 2008 #22 Skrevet 17. april 2008 Er enig med spetakkel her. Fordi om ting skjer i en barnehage skal man ikke dra alle over en kam. Jeg har hatt snuppa hos dagmamma og aldri i livet om hun noensinne skal til dagmamma igjen. Vi er kjempefornøyde med vår barnehage. Det finnes både uvørne dagmammaer og barnehageansatte men det er da ikke slik at alle er like fordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå