mumitrolletermammantilmille Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Lurer på om det er noen som vet ang os. Jeg er i permisjon nå, og mottar lønn og noe os. Men er det sånn at jeg kan gå hjemme et ekstra år og da motta full os. Vil så gjerne være hjemme til datteren min er to år. Syntes det er for tidlig og sende henne i bh når hun er ett år. Tenkte da og ta permisjon fra jobben ett år ekstra.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 jada, det kan du:) Du har rett på OS i 3 år, uavhengig av hva du gjør på
mumitrolletermammantilmille Skrevet 17. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2008 Oki. Så jeg trenger ikke ha noen "unskyldning" til NAV for og kunne gå hjemme? At jeg skal gå på skole eller noe?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Du kan forklare det som det er, så kan nav svare deg. Jeg er litt usikker i og med at du har en jobb, og bare vil ha frivillig permisjon.... Men jevnt over har du rett på OS i 3 år, og størrelsen på denne er avhengig av inntekt.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Eg meiner at aleineforeldre har rett på 2-årspermisjon heime med barn, men da det 2.året som ulønna. Men, ein kan jo gå på full OS den tida der....
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Jeg ble uventet alene nå. Var i full jobb etter 1 års barsel permisjon, men ble for vanskelig med barnepass osv. Ringte Nav, og fikk da beskjed at jeg kunne be om perm. Vet ikke om det er på grunn av at jeg ikke har barnehage, men tror uansett at kan ta perm og få os. Men skal man få dekket barnepass må man jobbe litt eller stå som arbeidssøker på aetat. Jeg har ihverfall tatt videre perm, men skal ta noen ekstra vakter. OS er ikke stort å leve av. Har høye utgifter, så må bare ha litt ekstra. Ta kontakt med Nav du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå