Gå til innhold

Gro Nylander på God morgen Norge i dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så dere innslaget med henn akkurat nå?

Det var flere ting jeg reagerte på i innslaget.

Selvfølgelig det at barn som får morsmelk er mindre syke. Det tror jeg egentlig på, men har fortsatt tilgode å se det i virkeligheten, inkl. min egen flaskejente som er og har vært frisk som en fisk!

MEN, de bildene de viste......

Hun som bare dro frem puppen og stappet den opp i vogna... *fnis*

Da lo jeg godt!

OG, om de stakkars kvinnene som før i tiden som ikke fikk amme på sykehuset. Som "gikk lengtende rundt etter babyen, med brysspreng, på sykehuset....."

Nåja, hadde jeg fått litt tid alene på sykehuset uten jenta mi hadde jeg bare blitt glad. Jeg klarte verken å slappe av eller sove på sykehuset med det lille nurket ved siden av meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett dette innslaget, men synes Gro Nylander er meget merkelig. Hun høres ut som om hun er med i en sekt.

Jeg klarer ikke helt å finne ordet men inni hodet mitt er hun en kvinnekvinne, og det er det mest irriterende jeg vet. En kvinnekvinne er en som er helt perverst opptatt av det kvinnelige, klarer ikke helt å forklare..

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Ble kvalm av hele dama!

Hun programlederen i tv2 reagerte også følte jeg....

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Likte når hun sa: "Ja men det blir barn av de andre også" godt sagt....(altså de som går på mme....)

Skrevet

så på ho programlederen at ho reagerte. hehe..

Skrevet

Nylander har jo et poeng, og det er at selv om det er vondt for alle oss som ikke fiksa amminga - så kan man jo ikke slutte å oppfordre til å amme fordet... Amming er et sårt tema, selv har jeg aldri latt meg såre av kommentarer og blikk, men jeg skjønner at presset er stort. Jeg skulle ønske det fantes en mulighet for å akseptere at mme er god ernæring, noe Nylander også sa i det aktuelle innslaget. Du verden jeg fikk mange sinte blikk i starten, hehe.

Når jeg ble født kom jeg inn til mamma til faste klokkeslett, noe som fullstendig ødela amminga helt fra starten av. Det var jo ingen heldig situasjon det heller:)

Skrevet

eg anbefaler til dei som er gravide nå å amme.. men det gjekk ikke hos meg, men tar det ikke så tungt. er ikke noe eg kunne gjøre med det.. å mme er god ernæring :)

eg tok meg nær av kommentarer i starten pga i følge desse gamlingene så dør jo ungen viss man ikke ammer den..

jenta mi er strax 9 mnd å vore frisk å rask hele tiden.. lagt på seg fint gjennom desse mnd..

Skrevet

Jeg har Gro Nylander langt opp i halsen fra før. Har aldri hatt problemer med ammingen selv, men hun skal liksom fremstille det som om alt er så utrolig naturlig og flott, selvom faktum er at mange sliter: ammepress, brystbetennelse, sopp, urolig barn, kolikk, søvnløse netter.... Det er vanskelig nok å bli mor om ikke noen skal stå ved siden av deg og si at alt er naturlig og flott.

Jeg forestiller meg henne som en som kunne løpt naken rundt i en blomstereng med krans på hodet fordi det er så naturlig og flott å være naken. ;) Det lille vi fikk se av filmen synes jeg bare ble humoristisk. Kan ikke helt se at det skal hjelpe de som har trøbbel med ammingen i hvert fall, men så er vel heller filmen ment til å få flere til å amme i utgangspunktet.

Skrevet

Så ikke programmet, men Nylander er en av norges fremste ammeeksperter. Hun har gjort MYE for at det skal være være aksept for amming, hvor det måtte være.

Skrevet

Jeg kan forstå at mange synes Nylander blir vel fanatisk, og synes vel det selv også, selv om jeg er tilhenger av at man skal helst bør amme barnet sitt (dog ikke for enhver pris).

Men det alle dere som har henne langt oppi vrangstrupen. Det er faktisk slike fanatikere som henne som faktisk gjør at vi kan sitte og diskutere for og imot amming ol, og ta det som en selvfølge at vi kan velge "å ta frem puppen" hvor som helst om vi føler for å amme her og nå.

Uten slike fanebærere som henne, uansett om de virker påståelige, lite smidige, fanatiske og anmasende i sitt budskap, - så var det faktisk en tid for ikke så mange år siden (bare få tiår siden), hvor kvinner overhode ikke hadde særlig valg. Det å amme ble ikke sett på som naturlig. Og ammefri fra jobben - det ville de ha ristet på hodet av for et så latterlig forslag.....

Det som er mitt budskap er: vi trenger faktisk slike som er litt "overkill" når man skal gjøre nybrottsarbeid. Og Gro Nylander har i høyeste grad vært en slik "plog" når det gjelder amming, slik 70-tallets rødstrømper har vært for likestillingen og slike ting som vi tar som en selvfølge som rettigheter nå.

Skrevet

Vil bare legget til at jeg ikke sett det TV2-innslaget med Nylander, da. Uttaler meg bare på generelt grunnlag.

Skrevet

Jeg synes vel egentlig hun ikke virket så ille på innslaget jeg da. Har aldri hørt henne snakke om amming før, kun lest om henne. Hun sa jo EN DEL ganger hvor bra amming er, men synes ikke hun virket fanatisk.

Hun var jo også enig i at mme er en god erstatning (men ikke så bra som amming....)

Synes vel egentlig om man ammer eller ikke ammer er en privatsak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...