Gå til innhold

Til dere som har fåt anslått vekt ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette utifra magemål på babyen ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, magemål og hodemål.

Skrevet

Hva var magemålet på sistekontroll??

Skrevet

Vet ikke hvordan de beregner det, men vi fikk anslått fødselsvekt på rundt 3400, men hun veide bare 2990 (hun kom uker for tidlig så sikkert derfor det var litt mindre).

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Ut ifra magemål her også.

Vet ikke målet for hun førte det ikke på skjema, men hun lå 400 g over når jeg var 27+6. Skal på ny kontroll tirsdag til uken og er veldig spent på hvor stor hun er da... Det blir når jeg er 31+6.

Skrevet

Jeg er med på Stork på Riksen, og der anslår de vekt utifra mål på UL hver gang. Når jeg var der i går (23+3) var hun 650 g. :) Tror ikke dette målet heller er helt nøyaktig.

Skrevet

Fikk estimert vekt sist, da målte de både mage, hode og lårbein, slik som på den ordinære ULen. Usikker på om hun brukte alle de målene til å estimere vekta på. Fikk i alle fall estimert vekt til å være ca 2800g, og når tulla kom ei uke senere var hun nesten 2900g, så det stemte i alle fall bra:)

Skrevet

jeg fikk estimert vekt i forrige svangerskap samme dag som jenta kom til verden. det var på overtidskontroll. da sa de at hun var knappe 3,5 kilo, noe som ikke stemte, hu var 4120 å 53 lang. så jeg stoler ikke helt på disse estimeringene jeg.

Skrevet

min lillemann blei estimert til ca. 3,4-3,6 ved termin. han kom 11dager før og veide 2,6kilo.

(var på ul dagen før jeg fødte og da var han estimert til 2,5kilo så det stemte jo.) men unger vokser forskjelling og ikke alle legger på seg etter gjennomsnittet de siste ukene. med mindre man får en ul tett opptil termin som kan anslå en fødselsvekt så tror jeg ikke vi skal ta disse estimeringene for gitt.

Skrevet

Takk for alle svar:)

Ville bare høre om sannsynligheten for at målene lyver. Selvom jeg vet etter flere målinger av magen at de ikke gjør det.Helvetes diabetes:(

Skrevet

mener du målinger av din eller babyens mage?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...