zadine Skrevet 18. april 2008 #26 Skrevet 18. april 2008 Kan ikke gi så mye forståelse heller. Men jeg forstår hvor vondt du kan ha det nå. Jeg måtte ta livet av katten min for over 7 år siden, og det gjør fortsatt vondt. Jeg var i en uholdbar situasjon, jeg og min eks hadde gått hver vår vei, og siden det var jeg som ville det så skulle han straffe meg med å ikke ville hjelpe til med katten. Så hadde det seg slik at jeg jobbet i nordsjøen, så det betød at den måtte være alene hjemme de ukene jeg jobbet. Kun med tilsyn og mating hver dag. (men det er ikke holdbart i lengden). Jeg forsøkte å få gitt den bort, plassert til andre mennesker som kunne ta seg av katten. Men ingen ville ha den. jeg merket at katten ikke hadde det bra når jeg var så mye borte fra den. Den hadde det ikke godt. Til slutt måtte jeg kapitulere og ta livet av den (hadde ikke mulighet til å skifte jobb heller). Min mor tok den med seg til dyrlegen for meg. Og jeg gråt, og gråter fortsatt for katten over 7 år senere. Så, nei, det blir ikke særlig bedre med tiden. Jeg vil alltid ha vondt fordi jeg gjorde det. Jeg kommer aldri til å gjøre noe slikt igjen noen gang. (og jo, tro meg jeg er bitter på min eks som skulle bruke katten mot meg for å holde på meg). I dag har jeg ny familie, og 3 katter som jeg skal pleie til de er gamle og dør. Jeg skal aldri mer ta i mot et dyr jeg ikke kan pleie til det blir gammelt og dør av naturlige grunner. Så jeg skjønner at du har det vondt, og er du som meg så kommer det til å gjøre vondt resten av ditt liv. Dette sier jeg ikke for å være vond med deg.
Nætte;mortil2 Skrevet 19. april 2008 #27 Skrevet 19. april 2008 Hmm ble lei meg av å lese dette.. For har selv to sære og rare katter, samt en hund, og selv om jeg er aldri så trøtt og sliten så går det ikke ut over dyrene mine... Min gutt har også blitt klort, men han har lært at han må oppføre seg ovenfor kattene, ellers reagerer de.. Er trist at du følte du måtte gjøre det, skulle gjerne både støttet deg og gitt deg sympati, men har dessverre ikke så mye til overs for slikt som dette... Har selv måttet avlive en hund, men det var fordi hunden var syk og det var dyreplageri å holde henne i live.
Tinkabella Skrevet 19. april 2008 #28 Skrevet 19. april 2008 Du mener å vite at katten har det bedre nå?? Klok, da vet du jo veldig mye. Lykke til videre i livet ditt, lukke til med avgjørelsene dine!
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 19. april 2008 #29 Skrevet 19. april 2008 Herregud HI, ja du er en kattemorder. Kunne ha forstått det hvis katten var syk/gammel og hadde det vondt. Men å avlive en katt som er frisk bare pga at du er trøtt og sliten er egoistisk. Du får ingen medfølelse av meg, du får bare sitte der med den dårlige samvittigheten, dette var et valg DU tok!! Har du ikke hørt om omplassering?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå