nurkimagen.com Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Mi lille på 14 mnd sier INGENTING. Ikke mamma engang. Kanskje hei, men da legger jeg godviljen til...Hun viser at hun forstår mye, viser tegn til sanger osv. Men prate? ingenting. Er dette grunn til bekymring?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Min gutt på 20mnd sier nesten ingenting. sier kun hei, nei, det og mamamamamamamama........vil tro det er mamma han sier da. han forståe igrunnen alt vi sier til han så hs har sagt at jeg ikke skal bekymre meg for språket løsner nok snart på han. han kan ordene og betydningen va dem, men vil ikke prøve å si dem. trenger nok bare god tid på seg.
Zarathustra Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Ingen grunn til bekymring hvis barnet gir uttrykk for å forstå og lager lyder. Ved 2 års kontrollen på hs tester de språk, men det er ingen test for å se hvor mange ord barnet kan. Det er for å sjekke om de forstår f.eks."kan NN legge bamse i sengen?" Og så skal barna utføre. De sjekker altså ikke hva barnet kan si selv. Dette fordi det er så utrolig spenn i normalområdet. Til sammenligning strekker normalområdet for å kunne gå seg fra 9-18mnd, altså 3/4 år som skiller de siste fra de første. Tror du kan ta det med ro siden hun gir uttrykk for å forstå masse:) -og enda lenge til 2 års kntr:)
aa11bb22 Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Min sønn som nå er 7 år sa omtrent ingenting før rett før han var 2 år. Men han har jammen tatt det igjen i ettertid. Da han begynte å snakke begynte han nemlig å snakke i hele setninger, og bortimot rent. Etterpå har han ikke tidd stilt. Så ta det med ro, det ordner seg nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå