Gå til innhold

3 mnd , kan jeg bytte til sportsdelen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en liten aktiv jente på 3 mnd.. har simo duo vogn.. og når hun er våken, vil hun så gjerne se alt og alle når vi er på tur..

har til nå bygget litt opp med tepper bak hennes rygg(ikke 90 graders vinkel) men sånn at hun ligger litt oppover...

sportsdelen kan legges helt ned og hun ligger oppi en odenwalder pose, så tenker å ta settet sånn halvveis opp...

hva mener dere??

for tidlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok litt for tidlig synes jeg ihvertfall... De små ryggene har best av å ligge flatt mest mulig, så selv om de kanskje vil opp, er det ikke naturlig for ryggen enda. Men- alt med måte, eller hva?

Skrevet

tror nok ikkje det kan skade, tenk på de ungene som sitter på fanget hele dagen! samme sak og om det bare e snakk om pitelitt og ikkje 90 grader så går det vell helt fint. ligge rjo ikkje flatt i bilstolen så kan da umulig skade:)

Skrevet

Det anbefales ikke å sette dem opp i vogna før de kan sitte selv, så jeg ville ventet. Jeg har først de siste par ukene begynt å sette opp vogna og mini er litt over 9mnd nå. Han kan fortsatt ikke sitte helt selv, men er såpass stødig når han har litt støtte at jeg lar han få lov. Han har heldigvis ligget i vogna frem til nå uten å klage, men jeg ville heller prøvd å få henne til å trives med å ligge i vogna enn å sette henne opp når hun ikke er eldre enn 3mnd.

Skrevet

Jeg synes nok også det er litt tidlig....ville nok vente til 5 måneder hvertfall! Å vente til de sitter selv synes jeg er så og si umulig! Men 3 måneder er litt tidlig!

Skrevet

På den vogna jeg har, står det inni bruksanvisningen at den ikke må brukes på barn under 6mnd.

Skrevet

jeg beg v/3 1/2 mnd alder.. hun nekta å ligge i baggen. har en bebe high trek, hvor sportsdelen er høyt opp fra bakken og åpen og oversiktlig...og NESTEN full liggestilling. ble en drøm å trille henne overalt når hun fikk fulgt med litt!=) så JEG ser IKKE noe problem i at du tar ibruk sportsdelen. de ligger jo ikke SÅÅÅÅÅ mange timer i den daglig...

Skrevet

Mi er litt over 5 mnd. og sitter fortsatt ikke... og hun hyler nedi bagvogna, men har det helt greit i sportsvogna, er blid og fornøyd i den. Spurte fysioterapeut om hun kunne få sitte litt, men det var visst fy-fy. Så jeg blir nok inne en stund til, gidder ikke å gå tur med en hylende unge, folk som går forbi oss, ser jo på meg som om jeg mishandler lillesnuppa fordi hun hyler nedi bagvogna. Åhhhhhhhhhhhhr... jeg vil bruke sportsvogna, men vil jo ikke ødelegge ryggen til snuppa mi... :S

Skrevet

"Småen" min vokste ut av bagen da han var litt over 3mnd så da byttet vi til sportsdelen (har OTH). Han ligger flatt nok, synes jeg. Det viktigste er vel at han hviler på ryggen og ikke på hoftene. Han sitter jo ikke.

Bagen ble så liten at han lå med beina bøyd og med armene klemt inntil kroppen.

Skrevet

Takk for mange svar, både for og imot..

jeg er enda litt usikker på hva jeg skal gjøre.. det er jo ikke slik at hun skal sitte hele tiden.. hun sover jo nesten hele tiden når vi er på tur, det er bare for en liten stund når hun er våken og vil se litt...

hun er veldig lang og har nesten beina borti enden på baggen..

og hun SITTER ikke, hun ligger bare litt skrått oppover slik at hu kan se litt...

så nemlig en dame som hadde samme vogn som mego g hun hadde en liten en som låg i sportsdelen... da lå hun å sov..men sikkert enklere å bare ta opp litt ryggen på sportsdelen når babyen våkner...

for all del, det er ikke lenge hun får sitte sånn asså, ca 15-20 min... så begynner hun å bli trøtt igjen...

synspunkter??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...