nr2-imagen:) Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Igår kveld når jeg skulle legge meg, kjennte jeg at brystvortene mine var veldi vonde.. Så på dem og da var de blå aktige!!! Men masserte litt da ble de vanlig igjenn.. Hvorfor? Så en ting til.. Det bruker å legge seg et tynt hvitt lag uttenpå vortene av og til.. Hva er det??
Malin&TE Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Hm, vet ikke hvorfor de var blåe.. Men kan kanskje svare deg på det hvite laget utenpå.. Man lekker.. Ganske slitsomt her, for det lekker MYE.. Griser ut bh'er, laken, o.l.. Kanskje på tide å kjøpe ammeinnlegg... Det som høres mest logisk ut er at man lekker fordi puppene gjør seg klare til amming D tror jeg hvertfall
pusi og lille pusi:) Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 kansje dem va blå pågroinn av at va vældi mye blod i blodåran?
marien - FØDEKLAR! Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Hei. Mine er også blålige iblant...Lekkert, hva? Vet ikke hva det er, men regner ikke med det er noe "farlig".....
M*A*S*H* Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Dette er ikke noe farlig, jenter - og det er ganske vanlig. Det skyldes en slags krampetrekning i blodårene til brystvortene. Oftest skjer dette med fingre og tær, men det kan også skje med øreflippene, nesetippen, og brystvortene til gravide/ammende. Det kalles Raynaulds fenomen. (tror det skrives sånn) Det kan være ganske vondt, man kan forebygge at det skjer ved å holde puppene varme (kjøp ullinnlegg) og kle på deg så du ikke fryser på resten av kroppen heller. Også lurt å kutte ned på koffein og nikotin hvis man bruker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå