Turbomamma<3<3<3 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Har begynt å tenke på hva jeg skal velge av prevensjon nå etter fødselen.. Før gikk jeg på p-piller, og det fungerte bra for meg da. Mulig det er noen typer man kan bruke under amming, men vil vurdere litt før jeg tar valget. Noen som vil dele sine erfaringer rundt dette? Hva gikk dere på før, og hva valgte dere etterpå?
Mamsen og lillegutt Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Har kobberspiral. Valgte dette fordi jeg var lei av alt som hadde med hormoner å gjøre. er veldig fornøyd,har ikke hatt noen plager ennå. Brukte p-piller før jeg ble gravid. Tror det bare er minipillen man kan bruke når man ammer.
Veronica Mars Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Jeg fikk satt inn p-stav, har bare hatt den inne ett par uker, så vet ikke helt hva jeg synes enda...
Gjest Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Cerazette kan du bruke mens du ammer.. Jeg ammer ikke, så jeg bruker microgynon.. Etter å ha prøvd Mercilon og Yasmin.. Skulle ønske de fortsatt produserte Trinordiol, tåler jo ikke noen av de andre.. Så HÅPER microgynon funker.
Mamma til snart 4 Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Brukte pp før graviditeten, nå en slik at sambo hopper av i svingen;)hehe
Poteto Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 har hormon spiral.. er ikke så veldi fornnøyd -er dyrt (ca 1200 kr) -får samme symptomer som når eg var gravid gravid (ikke kvalmen da) -blør en del i starten (alt frå 1 mnd til 6 mnd) positive ting -slipper å tenke på prevensjon på 5 år -blir fort gravid når du tar den ut -merker ikke noe av den. -lett å få satt den inn (ikke vondt) lykke til med valget.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 har minipille som kan brukes når man ammer. vil ikke ha mer hormoner, så passer meg bra. gikk på p-piller før..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 17. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2008 Takk for svar! Jeg ble gravid tvert jeg sluttet med p-pillene sist, så tenker at det kan vel skje neste gang jeg skal prøve igjen, om jeg begynner med p-piller igjen da. Har tenkt på spiral også, men har ikke helt satt meg inn i hva forskjellene er på de ulike typene, og fordeler/ulemper.. Men greit å høre hva folk synes om ulike type prevensjoner også! Flere som vil dele erfaringer?
PlinkiPlonk Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Var hos JM idag, og hun anbefalte hormonspiral, for den kn man bruke når man ammer, sa hun. Så jeg går for den. Hadde minipillen etter forrige SV, men ble gravid etter 3mnd.
@nemone Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Jeg brukte Cerazette - men ble fryktelig humørsyk av dem. Nå bruker vi kondom, og snart skal jeg sette inn hormonspiral. Spent på hvordan den blir. Brukte kondom etter førstemann, men littebitt slurv der resulterte i minstemann.....
@nemone Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Og til deg som praktiserer hoppe av i svingen - slurvet vårt besto i å ikke sette på kondomet før et stykke ut i akten.... Bare så du er advart om at det smyger seg ut noen sædceller lenge før man tror.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå