Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når noen blir drept, og jeg leser om dette. Så tenker jeg altid på hvavedkomende må ha følt. Greier ikke la være. Ikke bare offeret, men også pårørende. Og drapsmannen. Hvorfor er man en gribb om man tenker på sånne ting? Er ikke det ganske naturlig å tenke sånn da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kalles empati, og det er veldig naturlig.

Skrevet

helt natulig.

mallefisk mente bare at dette er forumet for å spørre masse om charterturer.. ikke for å krangle om dumme drapsmenn.. ehm..

Skrevet

Det er verre med de som ikke har det...

Skrevet

Vet ikke akkurat om det gjør deg til gribb, men jeg har aldri forstått hvilken interesse folk har av å lase detaljer om andres tragedier. Jeg synes det er forferdelig å høre om slik ting, men jeg har ingen interesse av å sitte å se foreldre bryte sammen på tv med close ups av tårene deres..

Kjenner enkelte mennesker som aldri får med seg en skit av hva som skjer rundt i verden, men er det en tragedie (i vår del av verden) så vet de absolutt alle detaljer.

Da vemmes jeg litt, merker jeg..

Skrevet

hvis du aldri hadde hørt om en unge som ble drept, hadde du ikke visst at det gikk an.

Skrevet

Nei, hva som skjer når du leser noe har lite å si i forhold til denne diskusjonen.

Om du i et ledig øyeblikk setter deg ned og skriver innlegg på nettet, for å få respons på hvor kjipt det er og hvor ekkelt, tragisk, fælt osv det er, så syns jeg det er fråtsing. Det har ingenting med empati å gjøre.

Skrevet

Det er et ganske langt stykke fra å tenke på det, til å legge ut om det på nettforum, uten annen hensikt enn å få grøsse litt og kanskje felle en tåre, som man selvfølgelig loggfører i tråden, til de andre deltagernes åtselaktige begeistring.

Skrevet

Og du personlig Bærkorg Måkeskrik og noen av dere andre har et problem med at andre mennesker velger å blottstille sine følelser/ eller som dere bestemt mener at det er, fråtsing på nettet.

Hva er det som gjør at du og flere med deg er nødt å sette seg på den høye hesten og fortelle de så idiotisk dumt det er og lite nødvendig.? Føler du/dere dere bedre da på noe vis? Gjør dere foreldrene /offrene/ overgripene en tjeneste med det?

Jeg skjønner ikke hva som refferdigør at deres mening om temat skal legges større vekt på en andres.Dette kan ses på fra 2 hold og gir ingen mening i å refferdiggøre det ene foran det andre.

Hvis det ikke gir dere noen mening, ok, men andre igjen kan jo finne en mening i det som ikke er av den karaktær som dere legger i det.

Synes det er kvalm at dere må kverrulere i hva som gjør at noen tar slikt mer innover seg en dere synes er riktig fra deres målestokk!

Skrevet

For det første så ser jeg neppe noen særlig blottstilling av følelser når folk skriver slike innlegg.

For det andre så mister du poenget dersom du mener at det er noen som sier det er idiotisk dumt, eller at det handler om å være nedlatende. Og nei, siden ikke noe av det er relevant, så er det vel neppe noen som føler seg bedre heller. Nei, vi gjør ikke noen en tjeneste. Gjør dere?

Som i absolutt alle diskusjoner så ønsker hver enkelt person å legge vekt på sitt synspunkt. ellers hadde det ikke vært rare diskusjonen.

Og mulig det er noen som finner mening i slike innlegg som ikke er av den karakteren vi diskuterer, men sannelig er det ganske mange som finner mening av den karakteren også.

Og at du blir kvalm også, gjør jo at vi er flere som kanskje burde drikke ingefærte og spise salte kjeks i dag.

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Det er ikke gribbete å tenke og føle, men det skal godt gjøres å snakke om det uten at det blir utnyttende, en luksuriøs velting i blod og gørr og smerte under et lett dekke av medfølelse.

Skrevet

Det finnes nå flere måter å se på dette. Når det handler om uthenging slik som vi såg ang lommemannen feks da synes jeg også det blir fråtsing og usmakelig, eller når div føler seg lurt her inne pga et eller annet innlegg av alvorlig karaktær som de plutselig trur ikke er sann osv.

At man skriver om og blir opptatt av det man læser i nyhetsbildet, tar det innovr seg og deler de følelsene her inne, synes jeg blir noe helt annet.

Men det er hvordan JEG ser på det.jeg sitter ikke inne i hodet og kan avgjøre hvem som skriver ting for fråtsningens skyld, eller hvem som er genuint berørt over det. Derfor bør vel de som skriver om dette få gjøre det ifred.

Skrevet

Hvis de vil gjøre det i fred, uten kritiske kommentarer, så kan de gjøre det et annet sted enn på kranglesiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...