Gå til innhold

Hvor godt passes de på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 13 mnd og øver på å gå for tiden, så vi passer ekstra godt på her. Er alltid med han og passer på så han ikke faller. Sånn har det egentlig vært siden han begynte å krabbe, at vi har fulgt med han hele tiden. Han er alene kanskje noen sekunder om vi skal hente noe. (Har ikke 100% barnesikret alt inventar, så litt derfor og.....)

Er vi veldig påpasselige? Hvordan er det hjemme hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er viktig at du lar barnet ditt få lov til å falle litt mens det lærer å gå. Det er litt av poenget....

Skrevet

Du må nesten gjøre som du føler er riktig.

De krever mye tilsyn, når de akkurat har lært å gå. Etterhvert som de lærer så går det seg gjerne til. De lærer av litt knall og fall.

Jeg syns det er viktig at de for utprøvd seg litt selv, så kommer nok ikke til å være opp på tulla hele tiden, når den tid kommer.

Skrevet

vi har også en som driver og lærer seg å gå, og vi vet jo alltid hvor hun er, men lar henne vandre litt rundt i leiligheten alene når vi holder på med noe annet. Vi sjekker alltid ofte, men av og til såpass diskret at hun ikke merker det så hun kan holde på med sitt upåvirket. Vi vet vel stort sett hva hun gjør hele tiden men jeg tror det er godt for fantasien at de får styre på litt uten for mye innblanding i blandt.

Vi har bare 100kvm, hvorav ca 80 er tilgjengelige for henne, med alt på en flate og endel åpne løsninger så det er ganske lett å følge med på henne her, det blir sikkert annerledes dersom man har et stort hus.

Skrevet

Eg har latt snuppa prøve og falle:) Hun gikk skikkelig når hun var 11.5 mnd, og før det så gikk hun langs møbler, krøp og reiste seg etter alt. For oss var det viktig at hun skulle få prøve selv, og hun var også veldig ivrig på å gjøre alt selv (dette gjelder andre ting også).

Vi har en rimelig grei barnesikra leilighet, selv om hun har fått kuler og blåveiser når hun har falt mot dørkarmer, møbler osv. Vi har ikke trapper heldigvis;) Ellers passer eg mest på ting som virkelig er livsfarlige, som f eks stikkkontakter, at hun ikke får tak i småting å putte i munnen osv. Litt fall tåler de;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...