Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som vet hvorvidt det er en myte eller sannhet at "man føder som sin mor". Dette har jeg også hørt påstått om det å bli gravid raskt eller bruke tid, samt hvordan svangerskapet forløper. Noen som vet hvorvidt, og i såfall i hvilken grad dette er arvelig? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke, men synes det høres ganske tvilsomt ut. Man er ikke en genetisk kopi av sin mor uansett, man er jo en fin miks av diverse gener, så i så fall kan man like gjerne føde som sin farmor eller tante.

De fleste er heller ikke klin like sin mor i fysikken, noe som jo har en del å si for fødsler. Fysisk form, anatomi osv...

Andre som har kommentarer til dette tro?

Skrevet

slik jeg har forstått det var fødselen min veldig lik mamma,tanter(søstrene til mamma) og min mormor.. om det er tilfeldig eller arvelig aner jeg ikke..men på min erfaring tror jeg det er litt arvelig..

når det kommer til å bli raskt gravid eller bruke tid,samt hvordan svangerskapet forløper vet jeg ikke..

det med å bli gravid har jo mannen i forholdet også litt med å gjøre.. :P

Skrevet

Har hørt om folk som sier det ikke har vært noen sammenheng, men for min del har det virkelig det! Og for mamma sin og tantene mine og, for den saks skyld.Vi har hatt samme typen fødsel alle sammen... Når det gjelder svangerskapet så har det vært litt forskjellig. Og for mamma, som har 4 barn har alle svangerskapa vært forskjellige og, så hvorvidt det stemmer i forhold til hvordan svangerskapet forløper vet jeg ikke. Når det gjelder hvor lenge man prøver har også det vært individuelt i familien... noen har strevd, selvom mesteparten har blitt lett gravide på både spiraler og p-piller... hihi... skulle ønske jeg var en av dem;o)

Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Eneste som var likt med meg og mamma var at vi ble gravid på første forsøk.

Mamma fødte meg på utrolig 13 minutter etter ankomst sykehuset mens jeg lå i tre døgn og endte i hastekeisersnitt.. så tror ikke det er noe i det egentlig, jeg er veldig lik mamma i både kropp og utseende (samme blodtype osv)

Skrevet

Jeg hadde helt lik fødsel som min mor, en lett og kjapp fødsel. Vi har samme kropp, eller jeg har samme kropp som hun da hun var ung og har hørt det å spiller inn. Men vet jo ikke om det stemmer, men det stemte for min del. ror vel det ha litt med hvilken bein bygning man har, brede hofter osv, da mener jeg innvendig ukke uttvendig. For noen kan ha lite stump men brede hofter, hvis noen skjønner..heh.

Pluss at jeg hadde ingen plager under graviditeten, ikke min mor heller. Men hun har bare fått meg, så kan ikke sammeligne neste gang jeg blir gravid. Men har hørt at fødsel nr to er enda lettere en nr 1! Stemmer det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...