Gå til innhold

Bo i Kristiansand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte til Sørlandet, fortrinnsvis Kristiansand. Hvor er det fint å bo med barn, hvor blir man lett kjent med andre og hvilken av boligene på finn.no ville dere kjøpt i Kristiansand? Vi kan ikke gå over 4 millioner kroner, tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som er kjent i Sør?? :-)

Skrevet

Hmmm... Hvorfor får jeg ikke til å bytte nick....?

Skrevet

Jeg vil være nøtteliten igjen....

Skrevet

Nå da???

Skrevet

:-)

Skrevet

http://finn.no/finn/realestate/object?finnkode=13061365&sid=xz1cbaZeEQD922423&WT.svl=Link

Denne så jo fin ut :o)

Ligger i et nytt boligfelt, med barnehage, butikk, barneskole, buss o.l i nærheten.

Ellers er Gimlekollen, Odderhei og Andøya populære plasser (koster litt ekstra de stedene, men siden dere kan gå opp til 4 mill, er ikke det noe problem) Andøya ligger ved sjøen.

Egentlig kan hele Kr.sand anbefales da, hehe ;-)

Skrevet

Jeg er østlending og jeg stor-trives på sørlandet. Har bodd her i 4,5 år; i Kristiansand. Skjønner ikke hvorfor ikke flere bor her faktisk!!

Nå har jeg ikke sett hva som ligger på finn.no

Men vet at de bygger nye fine boliger på justnæshalvøya, ny skole og barnehage. Tror det vil bli veldig bra der!

Ellers er det jo fint for barnefamilier å bo på Odderhei, Strømme, Hånes, Dvergsnes, Søm og Justvik.

Det er super deilig å ha dyreparken som vi kan bruke hele året.

Mange fine og usjenerte strender.

Tidlig vår og deilige sommere.

Passe stor og trivelig by.

Nærme Danmark og Europa

Super deilig by, herlige mennesker og lite stress!

Velkommen til solkysten!!!!

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i kristiansand, og vil absolutt si at det er et fint sted å flytte til. Ikke for stort, men likevel en skikkelig by. Koselige mennesker og bra atmosfære der. Selv synes jeg at sørlendinger er lette å få kontakt med og det er lett å trives der! Samme mange av mine tilflyttede venner sier :)

Hvor dere burde bosette dere er vel litt avhengig av hva dere ønsker i forhold til avstand fra byen, utsikt, ol. De fleste stedene har ålreite nærmiljø og skoler. Har hørt masse positivt om Hånes, men har aldri bodd der selv. Lykke til med evt flytting og husvalg!

Skrevet

Sørlandet er perfekt syntes jeg.

Steder jeg anbefaler deg: Søm, hellemyr, andøya, tinnheia, tømmerstø (noe av hva jeg kommer på nå)...

Steder jeg ikke vil anbeflale (sorry om jeg tråkker på noens tær nå): strai, slettheia, hånes, enkelte deler av grim og suldalen.

Skrevet

Hvorfor anbefaler du ikke Hånes? Det er jo andre som gjør det?

Skrevet

har bodd der i noen år og vil aldri anbefale noen å flytte til kristiansand.

de er veldig vanskelige å komme innpå.

men om du skulle flytte dit er vågsbygd et fint sted å bo

(når man ikke tenker på menneskene)

Skrevet

Det var da voldsomt til misnøye? De kan da ikke være SÅ annerledes skrudd sammen fra oss andre...?

Skrevet

født og oppvokst i kr.sand , men flyktet så fort jeg ble myndig. anbefaler ikke kristiansand. jeg er flau over å være kristiansander faktisk :s men så har jeg hatt en hard barndom også og det har sikkert noe med at jeg er så negativ. håper og tror at det har forandret seg over årene.

Skrevet

Heisann

Jeg kommer fra kristiansand men bor i Oslo. Var tidligere nig med andre her, flyttet fort unna da jeg ble gammel nok hehe, men lengter tilbake nå som jeg har fått barn :-)

Justvik er et fint sted, med kort vei til sjøen, supert for ungene og rolig for voksne :-) Er selv derfra, og de nye boligfeltene som bygges der tror jeg blir knallfine!

Skrevet

Jeg bor ikke i Kristiansand, men i Lillesand. Hvor du vil trives er vel litt avhengig av hva du selv trives med. By eller land, nært skog eller sjø osv. Skulle jeg bosatt med i Krisand med barn, så hadde Søm vært et alternativ tror jeg:) Der er det iallefall mange barnefamilier. Jeg synes ikke folk er utrivelige her, litt sneversynte er en del av dem, men det kommer seg vil jeg tro. jeg har bodd på Slettheia, mange innvandrere, men ikke det verste strøket jeg har sett.

Skrevet

at noen kan mislike kr.sand kan jeg ikke skjønne,ELSKER denne byen,er født og oppvokst her.

vinteren kan være litt kjip her men finere sted å være på om sommeren skal du lete lenger etter,blomster overalt,sitte i nupenparken,dyreparken,baneheia,bade og sole seg på hamresanden,alle de koselige utekafene i byen,og på vinteren reise opp til hovden å stå på brett:)

kan heller ikke helt forstå hvorfor vi sørlendinger skal være så vanskelig å bli kjent med?synes folk i oslo virker verre men men,det kommer vel ann på åssen person man er..jeg har aldri hatt problemer med å få venner her både folk fra kr.sand og andre som ikke kommer herifra.

hilsen en stolt kristiansander

Skrevet

Godt å høre.

Men hvor bør jeg lete etter bolig, synes du? Hva med de boligene jeg har foreslått i ny link?

Skrevet

Den ser fin ut, men mange sier at det er mye trafikk fra vestsiden av byen, så vi leter mest nord og øst for sentrum.

Skrevet

Må faktisk si meg enig med blittmamma07. Er innflyttet østlending selv og merker godt forskjell på sørlendinger og østlendinger når det gjelder evnen til å ta imot og bli kjent med nye folk. Kjenner et middelaldrene par som flyttet herfra etter 4 år fordi de syntes det blei for vanskelig at man ikke kom orntli inn på folk. Nå har jeg heldigvis blitt kjent med mange igjennom min kjære så da blir det jo litt lettere :) Men kjenner man ingen her så trur jeg fort det kan bli litt vanskelig.

Vil vell også anbefale Lund, dyrt sted å bo, men kort vei til alt :)

Skrevet

Er ikke Lund midt i byen, da? Hvordan er det å bo der med barn?

Skrevet

Lund er rett utenfor kvadraturen. Mange rolige gater og plasser innimellom, men kanskje ikke hvis man bor rett ved ringveien akkurat.

Skrevet

Jeg flytta til Kr.sand for å studere, og det er ikke noe sted å bo eller å studere... Komme man utenfra og ikke er kristen, da er det ikke lett å føle seg velkommen. Byen er fin, det er ikke noe å si på den, men klarte ikke å bo der.

Skrevet

nja... midt i byen er det ikke men ganske nærme ihvertfall :) men det er dyrt å bo der..

Skrevet

Hmmm... Jeg er såvisst ikke kristen, og er definitivt utenfra. Men det må da være flere enn meg der som er like utenfor, og da kan vi vel være smådjevler sammen, kan vi ikke???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...