3jenter Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Spiste nettopp en halv burger som var rød inni, og magen er full av luft og bråker noe værre. Kan jeg bli matforgifta av det? Burde jeg spy det opp el ta noe medikamenter for å hindre å bli syk. Eller er det forsent når man allerede har fått det i seg?
Pysjen Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Hvorfor er du redd for matforgiftning? Har du ofte blitt matforgiftet?
3jenter Skrevet 16. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2008 Er redd for det fordi svågeren min ble matforgiftet av en burger for ikke lenge siden. Han var syk i lang tid etterpå. Han tåler jo ingenting lenger.
1prinsesse+2engler Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Hvis du er gravid, skal du jo være påpasselig med å spise kjøtt som er gjennomstekt.... Men du får nok ikke matforgiftning av en litt rå burger i Norge. Jeg fikk matforgiftning av dårlig stekt mat i caribien en gang, men der er ikke kontrollen av mat slik som her hjemme. Og får man det, så må det bare gå sin gang. Det skal gjennom kroppen og ut. Ikke ta noe for å stoppe oppkast og/eller diare altså!!
Pysjen Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Rå mat/kjøtt er ikke det samme som bakterieinfisert mat! Selv så er jeg veldig glad i en blodig biff eller en tartar- og har aldri blitt forgiftet av det. Har vært matforgiftet 2 ganger i mitt liv. første gangen etter å ha spist softis på Rohdos og andre gangen fikk jeg servert gammle farsekaker hos min bestemor;-)
3jenter Skrevet 16. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2008 Burde vel være lov å lure når det virker som magen reagerer på maten man netopp spiste. Det var faktisk i Norge svogeren min ble matforgiftet av en burger. Har vert så mye syk de siste 6 månedene så jeg ville bare vite om det var noen råd om hva man burde gjøre i tilfelle. Blir kanskje litt ekstra bekymret når man er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå