Gå til innhold

dere som har barn fra før.. ang pumping

Anbefalte innlegg

Skrevet

brukte dere pumpa?? er det nødvendig å kjøpe det??

jeg skal til Usa snart og kommer til å shoppe masse til min fremtidige spire som forhåpentligvis vil bo i magen min i 9 mnd... og ser at de har sånne start sett med pumper og flasker og styr..og det er biiiillig... men kommer jeg til å få bruk for det ??? eller er det tull å kjøpe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte den mye så lenge jeg hadde melk, jeg hadde veldig veldig masse melk så jeg var avhengig av å pumpe ut litt nå og da fordi snuppa var ikke sulten hver gang jeg hadde meelkespreng.

I tillegg var det deilig at pappan kunne ta et måltid nå og da slik at jeg fikk sovet litt :)

Skrevet

Kjempegreit med pumpe. Vil anbefale elektrisk pumpe, tar en evighet med manuell pumpe. Så hvis du har muligheten(dyrere enn manuell) ville jeg kjøpt det. God tur og happy shopping. : )

Skrevet

Jeg brukte også pumpa! Brukte elektrisk på sykehuset og mauell hjemme.. Tulla mi sleit m å få ordentlig tak i puppen, så jeg pumpet morsmelk sånn at hun i allefall kunne få det selv om vi ikke helt fikk det til :)

Skrevet

Jeg brukte aldri pumpe og fullammet i 6 mnd og ammet i tillegg til fast føde frem til hun var 11 mnd. Siden du skal til USA og kanskje får det veldig billig så kan du jo vurdere det. Men jeg hadde nok satt av penger til det og heller sett om behovet meldte seg etter at du har fått barn og kommet i gang med ammingen for å se åssen det går. Jeg fikk bare bruke pumpe én gang på sykehuset etter å ha nesten grått meg til det siden jeg hadde så sinnsykt spreng, men jordmoren min advarte meg mot pumpe da det kunne fremkalle mer spreng enn nødvendig fordi det økte produksjonen (i flg henne). Jeg savnet aldri at pappaen overtok matingen heller, men der er vi forskjellig.

Skrevet

Jepp, ville klart skaffet meg pumpe.

Det reddet oss den første tiden da vi ikke skjønte om lillejenta fikk i seg nok mat.

"En pupp" sa de på sykehuset som et vanlig måltid til å begynne med.

"Hvor mye er EN PUPP" spurte sambo.

"Gudene vet" måtte jo jeg svare.

Så da ringte vi tante som er barnepleier og kunne fortelle at nyfødte babiser skal ha ca 15% av kroppsvekten sin i døgnet med melk. Det vil si. Veier hun/han 4 kg, skal hun/han ha ca 6dl melk ila et døgn den første tiden. Vi pumpet de første dagene så vi var sikker på at hun fikk nok mat - etter noen dager hadde hun fått ordentlgi taket på puppen selv, så da la vi pumpa vekk.

Helt til vi begynte å pumpe og fryse. Genialt og ha litt til overs "for a rainy day"! :o)

Skrevet

Jeg hadde også masse melk, og jeg har fortsatt melk. Men den pumping fikk jeg aldri dreisen på. Ligger oppå loftet så og si ubrukt.

Mulig det har noe med at det var en manuell pumpe, for måtte pumpe meg når jenta og pappaen var på ferie i sommer, og da lånte jeg en elektrisk fra sykehuset. Da ble det futt, skal jeg si deg:)

Så jeg ville hvertfall kjøpt elektrisk neste gang..

Skrevet

Jeg brukte pumpa veldig lite, faktisk hadde jeg mest bruk for den da jeg skulle slutte å amme. Flasker brukte vi en god del fordi lillemor fikk etterhvert til mme i tillegg til mm. Og de brukte vi også til vann når hun begynte å få det. Men hvis det er veldig billig i USA så ville jeg kjøpt inn pumpe for å se om du får bruk for det. Får du ikke det kan du jo bare selge den. Men kjøp gjerne masse flasker og sterilisator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...