nynne78 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Jeg forstår nå at jeg har fått et barn som vil ut i verden å gå før vettet er på plass. Han er 8 mnd og er i ferd med å lære seg å gå. Det betyr at han reiser seg overalt hvor han kommer opp (bokhyller, peisen, bord, stoler, komfyren, skuffer). Han kommer seg fint opp, går langs kanten og deiser i gulvet med jevne mellomrom. Bør jeg følge etter han hele tiden? Eller er dette noe jeg må regne med? Hvilke sikringer bør jeg innføre?
nenja Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 He-he, nysgjerrig liten krabat det der. Ja, du må nok regne med litt knall og fall, det er jo slik de lærer. Det er en del ting du kan gjøre for å forsikre deg om at det ikke skjer ulykker da. Jeg anbefaler ikke at du flytter vekk alt i hans nå-høyde, men at du sørger for at tingene du har der ikke er farlige, dvs. ikke kan knuse dersom de faller i bakke, ikke er små så de kan settes i halsen, ikke er giftige eller farlige på andre måter (tenker spesielt på planter). I denne alderen må de følges med på hele tiden, slik at de ikke kan falle og slå hodet mot skrape, det er en travel, men spennede tid. Som du selv sier er ikke vettet helt på plass enda, og de har ikke anelse om hva som er farlig og ikke. Sett opp trappegrinder oppe og nede dersom det allerede ikke er gjort. Flytt farlig vaskemiddel, alkohol, medisiner ol. opp i skap han ikke kan nå, det samme gjelder kniver og glassting som han kan skade seg på. Det var vel det jeg kunne komme på jeg måtte gjøre;) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå