BlokkPappa Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Hei, Jeg har prøvd å få noen gode råd på utstyrsforumet, men det virker ikke som om noen hadde noe. Prøver helle her, da. Altså: Vi har ikke bil, kommer neppe til å få det. Men vi trenger et bilsete: Sønnen vår, som nå er 8 mnd, trenger jo av og til å fraktes rundt med besteforeldre, drosje etc. Det betyr at jeg, nesten mer enn noe annet, er opptatt av å finne et sete som passer til akkurat det: altså et sete som er lett å flytte på, som ikke trenger noen "innsats" eller noe underlag som må monteres først, etc. Har prøvd å lete litt på nettet, men det virker som om all info retter seg mot foreldre med bil... :-( Noen gode ideer? (På forhånd: Grotesk takknemlig).
NoDoubt Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Anbefaler Britax 2 way elite. Genialt når man skal ha et sete som blir mye flyttet på. Kan monteres begge veier.
mamamamamamama Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 vi har maxi cosi priori 9-18 kg, som vi bruker til ekstra sete, det festes på 2 sek, stabilt godt sete.
*crap women* Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 vi hadde et bripsete en gang, det va veldig enkelt å motere....et supert sete spør du meg..... prøv å søk på brio.no kostet ikke my eller, tror vi betalte 1200 vistnok på tilbud, men det lå på ca 1700 ellers tror jeg
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Besafe combi setet. Vi bruker det som fast i vår bil + vi har ett som vi flytter mellom besteforeldrenes biler og bruker i drosje ol.
Gjest Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Besafe combi er ikke et passende sete når det ikke skal stå fast! Det er også et sete som har hele 40% feilmargin på montering!! Ikke passer det alle biler heller!! Så det anbefaler jeg ikke. Har det selv..... & har desverre ikke noe annet å anbefale deg. Vi har en av de få bilene hvor hodet på barnet ikke henger fremover. (=vondt) Drosjer i dag skal da ha barnestoler?? Jeg ville heller tatt utg.punkt i bilene som besteforeldre har og sett om ikke dere kunne funnet et som passer felles for begge bilene.
EnMamma Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Britax Two Way Elite. Kan brukes bakovervendt fra 9-25 kg. Tar ikke store plassen, trygt, stabilt, enkelt å flytte fra bil til bil. Har det i bilen til besteforeldrene til vår sønn på 2.5 år, han har plass i dette sete i flere år fremover enda :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå