Gå til innhold

Trenger litt hjelp: bilsete, men ikke til min bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har prøvd å få noen gode råd på utstyrsforumet, men det virker ikke som om noen hadde noe. Prøver helle her, da.

Altså: Vi har ikke bil, kommer neppe til å få det. Men vi trenger et bilsete: Sønnen vår, som nå er 8 mnd, trenger jo av og til å fraktes rundt med besteforeldre, drosje etc.

Det betyr at jeg, nesten mer enn noe annet, er opptatt av å finne et sete som passer til akkurat det: altså et sete som er lett å flytte på, som ikke trenger noen "innsats" eller noe underlag som må monteres først, etc.

Har prøvd å lete litt på nettet, men det virker som om all info retter seg mot foreldre med bil... :-(

Noen gode ideer?

(På forhånd: Grotesk takknemlig).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler Britax 2 way elite. Genialt når man skal ha et sete som blir mye flyttet på. Kan monteres begge veier.

Skrevet

vi har maxi cosi priori 9-18 kg, som vi bruker til ekstra sete, det festes på 2 sek, stabilt godt sete.

Skrevet

vi hadde et bripsete en gang, det va veldig enkelt å motere....et supert sete spør du meg..... prøv å søk på brio.no kostet ikke my eller, tror vi betalte 1200 vistnok på tilbud, men det lå på ca 1700 ellers tror jeg

Skrevet

Besafe combi setet.

Vi bruker det som fast i vår bil + vi har ett som vi flytter mellom besteforeldrenes biler og bruker i drosje ol.

Skrevet

Besafe combi er ikke et passende sete når det ikke skal stå fast!

Det er også et sete som har hele 40% feilmargin på montering!!

Ikke passer det alle biler heller!!

Så det anbefaler jeg ikke.

Har det selv..... & har desverre ikke noe annet å anbefale deg.

Vi har en av de få bilene hvor hodet på barnet ikke henger fremover. (=vondt)

Drosjer i dag skal da ha barnestoler??

Jeg ville heller tatt utg.punkt i bilene som besteforeldre har og sett om ikke dere kunne funnet et som passer felles for begge bilene.

Skrevet

Britax Two Way Elite. Kan brukes bakovervendt fra 9-25 kg. Tar ikke store plassen, trygt, stabilt, enkelt å flytte fra bil til bil.

Har det i bilen til besteforeldrene til vår sønn på 2.5 år, han har plass i dette sete i flere år fremover enda :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...