Gå til innhold

***Hundetråden!!!! inspirert av dagens diskusjoner... :o)***

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken hunderase har du?

Hvor lenge har du hatt hund, og er det første?

Hvor mye tid bruker dere på hunden?

Selv har jeg en sjokoladebrund labradorfrøken på 2,5 år.

Hun er veldig søt, og fryktelig ivrig. Nå i vinter begynte vi å trene med trekk på henne, oppdaget at hun har et talent for det ja! Artig :o)

Ellers bruker mannen min henne med seg på rypejakt, hun er flink å snuse opp, men så ivrig at de noen ganger er borte før han kommer fram.. :o)

Ellers, ger ravid med varierende bekkensmerter, nå om dagen får hun litt for lite trim, det er kjempesynd, men håper det blir bedre etterhvert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Staffordshire bull terrier

hun er 6 år gammel, og er ikke min første hund. Før henne hadde jeg en pitbull og en dogo argentino. også har jeg en staffe til som bor hos pappa'n til lille. Delt omsorg for pelsen. hehe. Bruker ikke så mye tid på henne, hun liker seg best på sofaen under pleddet med meg.. eller ut på tur da. ;D Drev med utstilling før og agility. Nå er hun pensjonert og får nyte late dager under dyna med mor.

Skrevet

måtte google dogo argentino :o)

du liker altså de litt barske hundene da? hehe.. den så tøff ut :)

Vi skal prøve oss på utstilling nå i vår/sommer, er spent på. Agility har jeg og veldig lyst til å prøve, venter bare på et kurs vi må ha for å bruke den banen..

Skrevet

mm, jeg liker bullehundene ja. :D

Skrevet

Jeg har en jämthund valp på 6 mnder

Har hatt hund så leng jeg har levd, dette er nr 5 i rekka.

JEG bruker mye tid på hunden, skal på utstillinger, blodspor, jaktprøver etc.

Samboern bruker en del tid på henne han også, men siden jeg er oppvokst med denne type hund er det jeg som står for treninga, samboern er selvfølgelig med på den dagligdagse "oppdragelsen". Jakttreninga står pappa mest for, med meg på slep når jeg får trent opp igjen beinet mitt.

Skrevet

Er oppvokst med hund og har hatt 2 omplasseringshunder. Så jeg har kjennskap til :

Samojed

Schæfer

New Foundlandshund.

Herlige hunder alle sammen. Men nå er vi i en situasjonen der sønnen min har astma og jeg er syk av ME så vi måtte velge en hund som ikke krevde for mye mosjon....og som sønnen min tåler.

Vi har en Bichon Frise nå - verdens herligste hund....ELSKER å kose...er bestevenn med sønnen min på 7 år...de henger sammen som Knoll og Tott :)

Og et STORT pluss...han røyter ikke....deilig.

Skrevet

Her vil jeg være med, selvom vi ikke lenger har hunden vår pga jeg ble gravid og vi hadde ikke tid lenger (hadde en Border Collie Tricolor som trener MYE aktivisering) Hun heter Bella, så visst noen kjenner Bella må de hilse(fikk ny fam tidlig i høst)

Det var andre hunden, hadde henne i ca 3,5 år. Hun trente blodspor og aguility og var kjempeflink til begge deler! Meeen, livredd sauer er hun! *savn*

Skrevet

Har en Kinesisk Nakenhund på 2,5 år. Han er den første hunden jeg eier selv, men er oppvokst med hunder hjemme. Bruker endel tid på han, for trener agility:)

Skrevet

: har dachs og phalene

hatt hund sia jeg var liiten!

mye.

Har hatt schæfer før da, herlig rase det oxo!

Skrevet

Har en kastrert hannhund på 3 år snart.

Han er stooor,slank type som er blanding av pointer og mulig strihåret vorster:)Kom til meg gjennom en venn som jobber med folk i rus,hvor han måtte fort bort.

Skulle egentlig omplassere han(som jeg ofte gjør for folk),men han var så liten og redd.Han fant tryggheten i ungene (siden de ikke var så store)og fikk bli hos oss:)

Han er en helt annen hund i dag enn det han var den gang.

Når han kom til meg var han livredd bare det banket på døren.Han er familiehund med stor F og trives sammen med oss:)

Så har jeg ei lita am.cocker tispe på 1 år som jeg skulle bruke til utstilling,men har enda ikke fått papirene på henne så der holder jeg på i papirmølla med div folk.UNNGÅ OPPDRETTERE SOM IKKE HAR HATT MANGE KULL PÅ FORSKJELLIGE HUNDER HVIS DU VIRKELIG VIL NOE MED HUNDEN!

Et lite surrehue av ei bikkje som ikke helt passer inn i familen på en måte,men ho er snill som dagen er lang og veeeeeeldig kosete.

Har tidligere hatt:

Golden retriver

Mix mellom lab og rott.

Border collie (ALDRI MER)

Alltid ønsket meg Grandis:)

Skrevet

moro å lese om hundene :o)

Vi hadde aldri hatt hund da vi fikk... litt skummelt var det :o)

Skrevet

Vi har ei boxer tispe på 2,5 år, vår første hund ilag. gått på kurser med henne, men ikke noe utstilling eller noe.

Nå om dagene har hun ikke blitt priotert så mye siden vi har vært syke i snart 2 uker, men ellers går vi mye turer, hun elsker marken.

Ellers så gjemmer hun seg for jenta våres som elsker å ta tak i pels dyr;)

men tror ikke jeg vil ha hund igjen etter denne, pappa er allergisk så det har vært mye årøving med forskjellige allergi tabl uten hell, men skulle jag hatt en ny hund en eller annen gang, så enten en stor boxer han heller Grand Danois eller mastiff;)

Skrevet

Vi har en Riesenschauzer hannhund (kastrert).

Før han hadde vi en Bullmastiff, også en hannhund.

Ellers har vi hatt både Rottweiler og Doberman i familien.

Skrevet

Det skulle være Riesenschnauzer!!

Skrevet

Har en engelsk springer spaniel gutt som er 6 år gammel, verdens beste:)

Han er en hund med mye personlighet, gir veldig uttrykk for følelsene sine. Når han er glad gliser han så alle tennene vises, folk tror han flekker tenner, hehe! Han trenger mye mosjon og elsker å spore i skogen. Veldig tøysete og leken, oppfører seg ofte som en liten unghund. Vil aller helst ligge på fanget vårt, men det er ikke så lett å få til, store hunden:)

Nå går han på smertestillende og betennelsesdempende, han har fått forkalkninger i ryggen:( Vi håper på det beste, er ikke klar for å skilles fra han ennå.

Skrevet

Beagel. Det var ikkje planen å få denne rasen, men omstendighetene gjorde det slik. Stakkars guten hadde det ikkje godt så det var best å få den loppebefengte, middeksponerte, makktarmen heim og fikse han. Han gjekk fra bakgårdsbikkje til kronprins.

Denne hunden er 2,5år. Eg er oppvokst med hund. Foreldra mine har hatt to retrivere og besteforeldrene mine (som eg er mykje hos) har hatt tre buhunder, ein spaniel og ein blanding.

Det er periodevis. Desember, januar, mai og juni er dårlige dager for han. Men i juni-juli er det så varmt her at han orker ikkje så mykje anna enn å ligge i skyggen uansett. August-november er gode månadar, då får han mykje tur i skogen.

Skrevet

Glemte jo jenta mi jo. Me hadde ei New Foundlands tispe her hos oss i eit halvt år. Ei heilt fantastisk jente. Når me flytter heim til Norge igjen så skal me få valp fra ho. Den desidert snillaste og mest trufaste hunden eg har hatt, ho var langt i fra den skarpaste kniven i skuffen, knapt ein smørekniv.....men verdens herligste jente. No er ho 4x så stor som beagelen, og han elsker ho. (me besøker ho jevnlig)

Skrevet

Nuffer er fine ja :o) kjenner noen som har en, og de er svæære, men søte hunder :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...