Gå til innhold

Hva tar det den ungen?? Please svar noen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 2 1/2 år. Hun har sånne raserianfall om natta, at vi blir snart sprø alle sammen. Nå har ho skriki i en time. Vi prøver å spørre, men ho bare skriker. Vil ikke svare på om hun har vondt, om hun er tørst eller noen ting. Hun vil ikke opp heller. Hun er bare sint. Vi får ikke ta i henne. Dette er hver natt, gjerne flere ganger.

Noen som kjenner igjen dette som kan gi oss noen gode råd? vi er helt fortvilte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mareritt? mi hadde sånne av og til. Hylskreik og var sint, eg fekk ikkje ta i ho ein gang. Eg måtte berre vente til det verste var over, og så trøste ho. Men eg sa rolig heile tida at det var ikkje farlig, og at det berre var eventyr og drøm.

Må legge til at det slutta etter at eg tok ho til healer for det......

Skrevet

Hold ut! Det går over!

Ikke mye til svar, men det er sant :-)

Skrevet

Dette har vi opplevd noen ganger med eldstemann(3,5 år nå): Han hyler i søvne, skikkelige skrekk/redselshyl - gråter og skriker og veiver - umulig å få kontakt med. Det jeg har gjort da, er at jeg har tatt ham inni i senga vår og holdt ham tett inntil meg til han roer seg - da sovner han som oftest igjen.

Noen ganger er det best å ikke prøve å finne ut hva som er galt, men heller bare gi trygghet.

Skrevet

Hver natt, mange ganger om natta? Jeg har vondt for å tro det. På den annen side virker hun ikke alltid skikkelig våken. Gjesper mellom slagene.

HI

Skrevet

Nå har vi vært der på skift i en time , så ja vi gir henne trygghet... Vi har prøvd å la henne skrike til hun sovner også, men da sovner hun aldri... Så det har vi gitt opp for lengst...

Skrevet

Da er det nok ikke så mye annet å gjøre enn å håpe det går over. Kan jo være at hun har vondt...men det er jo ikke lett å vite når dere ikke får kontakt med henne..hmm...vriker det som om det er smerteskrik eller redselsskrik?

Skrevet

slik er det noen ganger med jenta vår også. å vi må bare vente til det gir seg. men jeg ville tatt med jenta di til en kinesiolog eller healer som hu over her foreslo. det hjelper. =) kan jo også tenkes at det er negative energier i rommet som hu reagerer på. hvos du er skeptisk til slike ting så tror jeg bare du må holde ut til perioden er over.

Skrevet

Kan være voksesmerter da.

Skrevet

Dette høres nesten ut som nattskrekk, bortsett fra at jeg synes det virker litt rart at det er hver natt.... Mine to første har begge hatt nattskrekk. Dvs at de plutselig tilsynelatende våkner opp, skriker, har oppsperrede øyne som du ikke får kontakt med. Man får heller ikke kontakt med barnet, som gjerne skriker nei,nei,nei, og viker gjerne unna om man prøver å ta omkring det. Er nesten litt skremmende og kan vare en god stund. Barnet gir ikke inntrykk av å kjenne igjen deg. Morgenen etter husker barnet ikke noe av episoden.

Kan nevne at jeg har lagt merke til at min gjerne hadde full blære de gangene de fikk nattskrekk. Hvis jeg klarte å få dem til å gå på do, så roet de seg faktisk av og til. Men dette er ikke alltid like enkelt da, siden barnet gjerne vegrer seg helt mot kontakt og man ikke får kontakt med det mentalt heller.

Skrevet

Jeg syns også det kunne høres ut som skrekkanfall.. Men syns det varte lenge da..

Det starter ved 2-3 års alder. Opptrer gjerne etter at barnet har sovet noen timer. Starter ofte med et skrik etterfulgt av ufullstendig oppvåkning, barnet ser skrekkslagent ut, er urolig i kroppen å umulig å få kontakt med. Det er typisk at barnet hverken lar seg vekke eller trøste. Etterpå husker dem svært lite fra hendelsen.

Skjer dette med ditt banr, kan du prate rolig og holde rundt barnet til anfallet gir seg.

Men som sagt så syns jeg 1 time var leeenge, så ikke sikkert det er det. Men kan det være forskjellige "typer" skrekkanfall tro..?

Skrevet

Nattskrekk!! Hun er ikke bevisst hvis er nattskrekk anfall. Dere må prøve dere fram, noen barn roer seg raskere hvis de ikke blir tatt ut av senga. Prat rolig og lavt til henne.

Ungen min på 1,5 har også fått sånne anfall av og til, noen ganger må jeg ta henne ut i stua og vekke henne for å roe henne ned. Hun sovner heldigvis greit igjen etterpå.

Skrevet

Har forresten lest i foreldre og barn at slike anfall kan vare opp mot en time. Håpr hun slutter med det snart. Det er veldig skremmende syns jeg. ;( Her skjer det heldigvis ikke så ofte og så lenge.

Tror kanskje det er best å bare vekke henne helt, ta henne ut av rommet eller noe.

men jeg er ingen ekspert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...