Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt sprø av og til av denne gulpinga... hehe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk god tid under måltider og få henne til å rape skikkelig.

Skrevet

Noen barn gulper mye og det er umulig å få de til å stoppe helt:-( Har slitt masse med gulping her også, men nå er det bare 2-3ganger om dagen og som oftest veldig lite (ikke alltid, fikk en sprutgulp midt i ansiktet ved leggingen i dag...), mini er nå 9mnd. Det beste trikset er faktisk å ha gulpekluter overalt, under hodet i senga, i fanget, over skulderen osv osv ettersom hvor babyen er. Når han var liten var det ikke mulig uansett å begrense det, han gulpet mye uansett.

Nå merker jeg at han gulper mer hvis jeg spiser bla rå løk (da får han veldig vondt i magen), salami, mye hvitløk... Men selvom jeg holder meg unna alt jeg tror han reagerer på kommer det små gulp fortsatt. Det gjelder selvfølgelig om du ammer, har hørt noen som gir mme bytte merke og har merket bedring etter det.

Jeg fikk beskjed av helsesøster at hvis han hadde mange sprutgulper, så måtte jeg si fra for da kunne det være noe galt med lukkemuskelen, men det var heldigvis ikke ofte det kom sprutgulp.

Skrevet

vi bruker god tid under måltidet... og hun raper godt, men rett etter hun har rapt kommer det opp en go del.... og når jeg legger henne ned også...

Skrevet

Jeg gir bare mme...

Byttet for over 1 uke siden fra NAN til HIPP... gulpet ikje så mye i begynnelsen med HIPP... men nå er det den del... men hun har bare hatt 2 sprutgulp siden hun ble født.... det er mer som at det renner ut av henne....

Skrevet

renner til og med ut nå 3 timer etter hun fikk mat.....

Skrevet

Sånn var det her også... Anbefaler flanellbleier fra bogerud, de fungerer mye bedre enn gasbleier, de ble våte gjennom når vi brukte dem. Og pass på å ha mange, så slipper du å vaske dem flere ganger om dagen:-)

Skrevet

ja har mange flanellsbleier som jeg har kjøpt på spar kjøp og dei e veeeldig greit... di gasklutene duger ikje til noe...

Skrevet

Min gutt gulpet en del i begynnelsen.Noen ganger så det sprutet.Noe som hjelper er at ingeting må trykke på brystet/magen hennes.sitt rett opp,så ikke tyngden hennes ligger oppå deg:) + hvis melka kommer for fort å sluker luft så kommer det lettere gulp/sprut.Min gulpet mye av nan,nan er veldig tynn.Hadde collet litt pga den var tykkere som fløte og gulpet ikke så fort opp.Etter en stund,begynte jeg med nan igjen når det roet seg.Hipp er også tynn. Ett tips,når dem raper ett rap, så legg dem ned litt og ta opp igjen og prøv.Som regel når di raper,så er det lett for det tar med seg mer ut på neste rap.Er sånn her.Når han raper en gang,rett etter ett nytt rap kommer det opp i munnen.Hvis jeg er rask,så legger jeg han litt ned,og tar han opp igjen så han kan rape ferdig.Hehe,dette ble bla bla.Seint på kvelden.Noen ganger måtte han få mer melk pga mye kom opp,tenk på det:)

Skrevet

hei;)

mi jenta har gulpet fra dag 1.. ingenting hjelper..

vi har prøvd:

* byttinga av mme

*good tid til mating

*rape godt

*ikke ligge på magen rett etter mat

* prøvd med malt og uten malt.

*prøver Nan HA1 nå. den du får kjøpt på apoteket.

hun gulpet når eg ammet henne og..

Mi gulper hele dagen. fra kl 7-20. fra hun vakner til hun sovner for natta.. hun er 7,5mnd nå.

Skrevet

Kan det være hun drikker for mye hver gang, at magen er så full at det lettere kommer ut??Neida,mange spørsmål:) ikke gådt og vite.Noen gulper bare,sånn er det bare.Bare dem får drikke så går det bra;)

Skrevet

vi har prøvd å gi mindre mme og. men neida. kommer opp igjen.

men eg og tvilling søsteren min gulpet til vi var 1 år... syns virkelig synd i mamma :/

men hun legger på seg så skal eg vel egentlig være fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...